Mijn MAC collectie!

??????????

MAC, oftewel Makeup Artist Cosmetics is een vrij prijzig merk. Om die reden koop ik het niet regelmatig. Ik koop het vaak als ik mezelf ergens voor wil belonen. Een toetsweek die ik goed heb gedaan bijvoorbeeld. Dan pak ik de trein naar Utrecht waar een MAC counter zit en ik kies wat uit! Meestal zoek ik van te voren op wat ik wil ga kopen. En het is al helemaal leuk als het een speciale limited edition is. Vandaag laat ik mijn MAC collectie zien die ik in de laatste jaren heb opgespaard.

??????????

Dit is alles bij elkaar. Ik vind het zeker niet weinig, maar ook niet heel erg veel. Ik denk dat ik mijn eerste MAC product kocht toen ik in de eerste of tweede klas zat. Dat is dus 3 á 4 jaar geleden! Ik ben nog best trost op mijn mini MAC stash, ik ben er ook heel blij mee.

??????????

Laten we beginnen met de highlighters. Hier heb ik er twee van. Tegenwoordig hebben essence en catrice en dat soort budget merken ook highlighters, maar die vind ik niet heel erg mooi. Ik vind niet dat er een supermooie gloed van af komt. Meer wat glittertjes op je wangen. Daarom ging ik naar MAC om een highlighter te kopen! De linkse is de eerste die ik kocht, namelijk Soft & Gentle. Ik denk dat dit wel één van de bekendste highlighters is die MAC verkoopt. Hij is ook echt prachtig! Hij geeft een mooie gouden gloed over je jukbeenderen. Dit is ook mijn favoriet van de twee.

De rechter was limited edition uit de Extra Dimension collectie. Hij heet: Whisper of Gilt. Ik vind deze ook heel erg mooi! Het verschil zie je misschien niet heel duidelijk tussen deze twee. Whisper of Gilt gaat iets meer naar de koperkleurige kant, hij is iets warmer. Soft & Gentle nijgt dus wat meer richting de huidskleur.

Soft & Gentle kost 28 euro (maar je doet er wel heel lang mee!). Whisper of gilt was wat duurder omdat hij limited edition was.

??????????

Ik heb drie blushes van MAC. Nouja, eigenlijk vier maar daar kom ik zo op terug. Ik vind de blushes van MAC echt ontzettend mooi. Ze zijn net weer wat anders dan de normale blushes die je bij de Kruidvat vind. Van links naar rechts: Pet me, Dame en Solar Ray. Pet me is een baked blush. Het was de eerste blush die ik kocht bij MAC. Hij is limited edition en die collectie was gebaseerd op bleke mensen. Here I am! Deze blush past dus echt perfect bij mijn huidskleur. Ik gebruik hem bijna iedere dag!

De tweede die ik kocht was Dame. Ik hoorde Vera Camilla er altijd over. Ook deze past mooi bij een bleke huid. Hij is lichtroze, lekker girly. Ik ben gek op deze!

Solar Ray is de laatste blush die ik kocht. Ook deze is baked! Deze komt ook uit een limited edition. Deze kleur is roze en heeft een gouden swirl erdoorheen. Ik vind dat er apart, maar mooi uitzien! Als je je kwast door de kleuren heen haalt krijg je een hele mooie kleur met een glans.

Een normale blush kost 21,50. Baked blushes kosten 24,50.

??????????

De vierde ‘blush’ die ik dus heb is voor mij een shapekleur. Hij heet Harmony en is dus wat bruin. Bij de gewone drogisterijen vind ik nooit een goede shapekleur. Ze slaan altijd oranje uit op mijn bleke huid. Wat doe ik dan? Naar MAC gaan! Daar hebben ze eigenlijk wel alles voor elke huidskleur. Bij de MAC counters hebben ze geen shapekleuren. Daarvoor moet je echt bij de winkel in Amsterdam zijn. Ik zocht een beetje een kleur met een wat grijzere ondertoon, zodat hij niet oranje zou uitslaan. Toen werd me Harmony aangeraden. Hij is niet echt grijs, maar al helemaal niet feloranje. Daarom vind ik deze heel mooi om mee te shapen.

??????????

Dan heb ik nog vier oogschaduws in mijn bezit. Van links naar rechts: Satin Taupe (Zie je de pan? ^^), Sumptuous Olive, Expensive Pink en Cranberry. Ik heb ze gekocht in de volgorde die ik heb genoemd. Ik begon met een mooie bruine kleur, ik wilde safe beginnen. Toen ging ik wat meer naar de fellere kleuren. Ik vond diepgroen altijd een mooie kleur en toen ben ik voor Sumptuous Olive gaan, een hele mooie moerasgroene kleur. Over Expensive Pink had ik ook al ontzettend veel gehoord. Bij blondines leek hij een beetje ‘gevaarlijk’ te worden, maar wat dan blijkt is dat hij eigenlijk ontzettend mooi staat! Ik kan deze kleur bij geen enkel ander merk vinden. Ik vind hem echt prachtig. De laatste kleur die ik kocht was Cranberry. Ik ben gek op deze kleur in combinatie met een beetje een gouden kleur. Ik had nog niet echt een burgundy-achtige kleur en toen ben ik voor Cranberry gegaan. Van geen enkele oogschaduw heb ik spijt gehad!

Een oogschaduw kost 17 euro.

??????????

Na al die poedertjes had ik besloten om eens lipproducten te gaan proberen. Ik wilde een nude, zachtroze kleur en toen kwam ik bij Lovelorn uit. Hij is lief, mooi en zachtroze en ik draag deze heel vaak! Ondanks dat deze afgebroken is.. mweh.
De tweede lipstick is Viva Glam Nicki, de eerste. Deze is fel, maar dan ook félroze. Ik draag dit niet dagelijks, maar voor de afwisseling vind ik het wel heel leuk. Beide lipsticks dekken heel erg mooi.

Een lipstick kost 18,50.

??????????

Als laatste heb ik een foundation. Hier ben ik denk ik het minst tevreden over van alle producten. Ik ben zoals ik al noemde best bleek en daarvoor hebben ze niet veel keuze bij drogisterijen. Naast dat is het vrijwel algemeen bekend dat foundations niet lang blijven zitten. Toen wilde ik de Pro Longwear foundation proberen. De kleur is op zich wel goed, alleen heb ik het idee dat mijn huid hier een beetje grauwig van wordt. Ik zie er niet gezond uit. Ook zie je de foundation goed zitten op wat drogere plekjes. Met name tussen mijn wenkbrauwen krijg ik het niet mooi.. Deze foundation zou ik laten liggen als je er eentje van MAC wilt!

De Pro Longwear foundation kost 33,50. *slik*

Zo, dat waren al mijn MAC producten! Voorlopig heb ik nog niet echt iets op het oog wat ik wil hebben. Ik wacht maar af tot er weer een mooie limited edition komt!

MAC kan je kopen bij de Pro Store in Amsterdam en bij de counters. Die zitten in Utrecht, Rotterdam, Groningen, Arnhem, Maastricht, Den Haag, Amsterdam (2x) en Amstelveen. Ze zitten dan in een Douglas of Bijenkorf.

Met Viva Glam Nicki op mijn lippen.

Met Viva Glam Nicki op mijn lippen.

Heb jij iets van MAC?

2 thoughts on “Mijn MAC collectie!

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

