FOTD + NOTD: kerstavond

??????????

Het feest begint altijd al een beetje de dag voor kerst, dan is het kerstavond! Ik ging die avond naar mijn schoonfamilie (mag ik ze zo al noemen op 17-jarige leeftijd?) om daar lekker te eten en cadeautjes te geven. Op zo’n avond hoort natuurlijk ook een makeup-look en feestelijke nagels!

DSCN0114

Zo zie je mijn makeup goed. Ik had gebruik gemaakt van een cranberry kleur op het ooglid en een diepe, donkerblauwe kleur in het buitenste gedeelte van mijn ooglid en in mijn crease. In mijn binnenste ooghoek had ik een wat lichtere kleur, om de boel wat op te lichten.

Nog wat eyeliner en mascara toevoegen en de ooglook was klaar!

Ik vind het ook heel mooi om mijn wangen goed vorm te geven. Ik heb hier geshaped, blush aangebracht en highlighter opgedaan!

??????????
Sorry voor de scheve wenkbrauwhaar.. haha 🙂

Hier kan je de highlighter goed zien door de flits. Ook kun je de shimmers in de oogschaduws mooi zien! Ik hou van glitter, zeker met kerst. Mijn lippen heb ik neutraal gehouden. Gewoon een simpel lichtroze kleur.

Gebruikte producten:

Gezicht:
Rimmel Wake me up foundation in 201 classic beige
Essence match 2 cover concealer
Catrice Welcome to Las Vegas compact powder
Mac blush in Harmony
Mac blush in Pet me
Mac highlighter in Soft & Gentle

Ogen:
Essence I love stage oogschaduwbasis
Catrice wenkbrauwkitje, de bovenste kleur.
Mac oogschaduw in Cranberry
Kiko oogschaduw in nummer 213
Urban Decay naked 2 palet. De kleur Foxy en Bootycall gemixt voor mijn binnenste ooghoek.
Essence eyeliner (naam is eraf gesleten..)
Kiko luxurious lashes mascara

Lippen:
Mac lipstick in Lovelorn.

??????????

Close up van mijn oog met de flits. Shimmerssss! Toen ik een foto probeerde te maken zonder flits kreeg ik hem maar niet scherp.. Met flits wel! Als iemand hiervoor tips heeft, laat het me weten :).

??????????

Dan is het nu tijd voor de nagelkleur! Dit is een nagellakje met een zandeffect. Ik wilde natuurlijk met kerst een glitterkleur op mijn nagels. Geen matte tinten even :). Dit is een kleurtje van P2, namelijk 060 Strict. Het potje waar de kleur in zit is paars, maar als je de kleur op je nagels hebt is het eigenlijk gewoon grijs. Met flits zie je de paarse kleur wel. Met twee laagjes dekt deze nagellak perfect!
Ik vind dat dit soort nagellak veel sneller droogt dan een normaal lakje. Bij een normale moet ik echt 10 minuten wachten om een nieuw laagje aan te brengen. Met deze nagellak maar zo’n 2 minuten!

Have a nice day!

??????????

Wat droeg jij op kerstavond?

5 thoughts on “FOTD + NOTD: kerstavond

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

