Review: neppe beautyblender van eBay.

DSCN0168

Jullie konden laatst in mijn on its way zien dat ik een neppe beautyblender van eBay had bestelt. Inmiddels heb ik deze binnen! Ik wist nog niet welke kleur ik zou ontvangen, maar ik heb dus een paarse gekregen zoals je ziet. Yay! Ik stond te popelen om deze spons uit te testen. Is het wat? Lees dan verder!

??????????

 

In een zakje kwam dit product door de brievenbus. En daarin zat hij in een klein zakje. ‘Yes ik heb een paarse!’ dacht ik.

??????????

 

Voordat ik ging beginnen wilde ik de spons groter maken door middel van water. Hier zie je de spons nadat ik hem onder de kraan heb gehouden. Aaah! Wat is dit?! Hij wordt niet eens groter! Waar deze spons van is gemaakt is dus heel anders dan de echte beautyblender, die wordt namelijk wel groter door water. Als ik even letterlijk een spons in gedachten neem denk ik dat het verschil is dat een normale spons veel meer ‘gaten’ heeft. Als ik in deze beautyblender knijp krijg ik hem niet dicht in elkaar. De moleculen zitten dus heel dicht op elkaar. Zou hij daardoor geen water opnemen?

??????????

 

Dit is mijn gezicht zonder enige makeup op. Een heel wit gezicht met rode oneffenheden. Ik gebruik graag foundation/bb cream om mijn gezicht van zijn unhealthy kleur af te helpen. Ik lijk wat ziekig als ik geen makeup op heb.

??????????

Aan de rechterkant heb ik mijn Rimmel foundation aangebracht met de natte beautyspons. Op mijn voorhoofd zie je niet duidelijk de foundation zitten. Ik heb het idee dat mijn foundation niet goed wordt aangebracht door het feit dat de spons nat is. Hij neemt de foundation ook niet echt op. Op zich zit de foundation redelijk, maar ik weet dat ik het met een kwast of met mijn handen mooier krijg.

??????????

Hier heb ik aan de linkerkant de foundation met mijn handen aangebracht. Zo is het verschil niet goed te zien, maar in het echt zie ik toch dat met mijn handen de foundation nét iets netter is uitgesmeerd. Ik vind wel dat je met het puntje van de spons goed kan aanbrengen onder je oog. Het puntje kan goed onder de je wimperrand komen.

’s Avonds, spons eenmaal droog, bracht ik opnieuw de foundation aan met de spons. Dit gaat veel beter! Het duurt wel wat langer, omdat hij klein is en je hem niet groter kan krijgen met water. Met de platte onderkant bracht ik de foundation aan over mijn gezicht en met de punt de foundation onder mijn oog. Dit effect is veel beter! Het is niet heel erg veel mooier dan wanneer je het doet met een kwast, maar het is niet verkeerd. Ik ben nu wat blijer met deze spons!

Als je gaat bestellen. Tip dus: als hij niet groter wordt door water, gebruik de spons dan droog!

Een nadeel is wel dat de spons vies wordt en je hem niet goed schoon kan krijgen. Je kan het proberen met een beetje babyshampoo en water, maar helemaal schoon zal je hem niet krijgen. Op ten duur zal je hem dus moeten vervangen.

Ik ben niet heel enthousiast over de neppe beautyblender. Mijn foundation kan ik net zo mooi, misschien zelfs wel mooier aanbrengen met mijn handen of met een kwast. Misschien zijn er andere soorten neppe beautyblenders te vinden op eBay, maar heel veel zullen vast op deze lijken.

 

Ik heb deze spons gekocht bij de verkoper: shcfstore. Hij/zij verkoopt niet meer deze spons, maar er zijn ontzettend veel alternatieven te vinden. Zoek maar op: beauty sponge en je vind er heel veel!

Ik heb hem gekocht voor ongeveer 80 cent. 

XXX,

Kim

 

 

 

3 thoughts on “Review: neppe beautyblender van eBay.

  1. Pingback: Een aangepaste make-up en haar routine! | Het Beauty Archief

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

