Mijn everyday bakje

??????????

Misschien pak je je dagelijkse makeup uit je kast waar alles in zit, of misschien heb je een everyday bakje. Ik heb een everyday bakje! Het bakje dat ik heb komt van de Action en was denk ik zo’n 3 euro. Ik had nog geen everyday bakje en ik vond dit wel een leuke om mee te beginnen. In dit artikel ga ik de producten bespreken die in de mijne zitten!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze niet heel ideaal vind. Hij is best klein en zoals je zit ligt mijn palet ernaast.. Ik wil dus nog een ander systeem. Als iemand een aanrader heeft laat het me horen! Maar dit is prima even als een tussenoplossing. Ik vind het gewoon leuk om zo’n bakje op mijn tafel te hebben. Lekker snel in de ochtend als je haast hebt en niet je hele makeup stash wilt doorzoeken!

??????????

Dit zijn de gezichtsproducten die ik elke dag gebruik. Er was laatst een 1+1 gratis actie op een aantal Maybelline producten en als klapper nog waren de foundation en concealer beide 50% afgeprijsd! Dubbel korting! Ik heb deze twee voor een prikkie meegenomen dus. De foundation en concealer zijn van de ‘The Eraser’ lijn. Ik vind deze beide producten heel erg dun in vergelijking tot al mijn andere foundations. Ze smeren lekker goed uit, voelen dus dun aan en ze dekken goed! De concealer heb ik in de kleur ‘light’ en de foundation in de kleur 020 cameo.

De poeder die ik gebruik komt uit een limited edition genaamd ‘Welcome To Las Vegas’. Er stond een dame als print op de poeder, maar die was na 1 veeg al weg haha! Ik gebruikte hem eerst niet vanwege de opdruk, maar ik heb hem er toch maar bij gepakt.. Ik vind de poeder fijn. Niets bijzonders. Ik heb nog nooit een poeder gehad die ik écht goed vind. Ik vind ze allemaal een beetje hetzelfde eigenlijk..

??????????

Ik gebruik het naked 2 palet van Urban Decay elke dag! Nouja, bijna elke dag dan.. Anders verstoffen mijn andere oogschaduws natuurlijk. Dit palet heb ik ongeveer een half jaar geleden in Londen gekocht. Tot nu is het mijn duurste oogschaduw aankoop geweest, maar ik ben er ontzéttend blij mee!

??????????

Dit zijn de overige producten die ik gebruik voor mijn ogen. Onder de oogschaduw heb je natuurlijk een oogschaduwbasis nodig. Ik gebruik nooit oogschaduw zonder dat! Ik vind de essence I love stage oogschaduwbasis een hele goede. Hij is lekker goedkoop en er is gewoon niks mis mee. Mijn oogschaduw blijft altijd de hele dag goed zitten hiermee.

De mascara die ik op het moment gebruik is de Kiko Luxurious lashes mascara. Iemand raadde mij deze aan en ik vind hem ongelooflijk fijn! Hij geeft mijn wimpers volume en hoeveel laagjes ik ook aanbreng, mijn wimpers blijven gescheiden. Ik ga deze inslaan als ik weer in de Kiko in Duitsland ben!

De eyeliner die ik gebruik is van Essence. De tekst op de verpakking is er compleet afgesleten, maar je herkent hem zo in de winkel. Je hebt deze ook nog met een blauwe dop, die is waterproof. Deze eyeliner kost 2 euro, dat weet ik nog, en het is mijn favoriet! Deze eyeliner heeft ‘haartjes’ als kwast en niet zo’n stokje. Ik vind dat persoonlijk het allerfijnst. Het kwastje is ook heel dun, dus je kan er een dunne lijn mee maken. Een superbudget tip deze!

Als ik een full-face makeup doe en mijn wenkbrauwen sla ik over.. dan lijkt het net of ik geen wenkbrauwen heb. Ik ben een blondie en ik vond het altijd maar moeilijk om een goede wenkbrauwpotlood/poeder te vinden. Ik gebruikte een tijdje de lichtste kleur van de wenkbrauwpotloden van de HEMA, maar op een gegeven moment vond ik mijn wenkbrauwen erdoor groen lijken (?). Een rare ondertoon misschien? haha! De bovenste kleur uit dit doosje is perfect voor mij! Hij heeft een grijze ondertoon en dat vind ik erg fijn. Niet superbruin waardoor mijn wenkbrauwen te donker lijken. Er zit ook nog een minikwastje bij (schuin afgesneden!) en een kleine pincet. Een handig kitje!

??????????

Met deze producten geef ik dagelijks mijn gezicht kleur en vorm. Ik gebruik óf de MAC producten met elkaar, of de Sleek blush in Rose Gold. Rose Gold is eigenlijk een blush en highlighter in één. Hij heeft een mooie roze kleur die neigt naar perzik, met een supermooie gouden glans erdoorheen! Dit gebruik ik als ik haast heb.

Mijn favo, FAVO combo zijn de 3 MAC producten. De bruine blush in Harmony gebruik ik om te shapen onder mijn jukbeenderen. Als ik zin heb breng ik dit ook nog aan op mijn voorhoofd. Vervolgens breng ik de blush in Pet Me die o-ve-ral mooi bij staat. De blush kwam uit een collectie die speciaal gemaakt was voor bleke mensen. Nou, daar ben ik dan haha! Daarna neem ik Soft & Gentle en maak ik een mooie highlight boven de blush. Dit doe in in de vorm van mijn onderste wimperrand. Een half ovaaltje. Als ik dan in de zon sta heb ik een prachtige glans  op mijn gezicht! Sinds ik deze highlighter, überhaupt highlighter heb gebruik ik het elke dag. Of de zon nou schijnt of niet, of het nou zomer of winter is.

??????????

Als ik een lange dag voor de boeg heb, of als ik gewoon zin heb, gebruik ik de Kiko Face Makeup fixer. Dit is een spray die een laagje achterlaat op je gezicht die ervoor zorgt dat je makeup langer blijft zitten. Ik vind deze niet heel geweldig en daarom ga ik binnekort de MAC fix+ spray aanschaffen. Daar ben ik heel benieuwd naar!

Dat was alles wat er in mijn everyday bakje zit!

Heb jij een everyday bakje?

XXX,

Kim

13 thoughts on “Mijn everyday bakje

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

