Mijn podiumervaring.

945935_628225067195722_1061069802_n[1] (1)

Al zet je mij in een grote groep ben ik absoluut niet degene die de leiding wilt hebben, die in de spotlight wilt staan en de aandacht wilt hebben. Maar zet je mij op een podium met een volle zaal, sta ik het liefst vooraan.Β  Sinds ongeveer mijn 8e ben ik niet meer van de dansvloer te krijgen. Ik ben gek op dansen. Hiphop, streetdance en Jazz vind ik te gek om te doen. Ik kan mijn emoties er in uiten, heerlijk. Ik heb al aardig wat mogen doen met deze hobby van mij en vandaag wil ik dit met jullie delen!

Een vriendinnetje van mij danste al een tijdje. Mij leek het ook wel wat en ik draaide een proefles mee. Sindsdien ben ik blijven dansen. Ik weet nog dat ik voor die tijd op Judo zat. Na een jaartje was ik dat zat, ik wilde ook dansen! Ik weet nog dat ik een musical op DVD had: ‘Kunt U mij de weg naar Hamelen vertellen, Meneer?’. Daar deed in een scene een man een dansje voor de spiegel en die probeerde ik na te doen. Ik dacht: ‘Wat ben ik blij als ik op dansen zit na de zomervakantie..’

Na een tijdje Jazz ben ik hiphop/streetdance erbij gaan doen. Dit deed ik een paar jaar en toen werd ik gevraagd om met een team in een Demoteam te dansen. Whuttt?! Ik zag altijd al in shows de selectiegroepen dansen en toen werd ik er zelf voor gevraagd! Drie keer per week dansen, wauw.. Naast de standaard show aan het eind van het seizoen mocht ik nu ook andere leuke dingen doen!

IMG-20131101-WA0002

Ik heb een dansworkshop gehad van Terence, een hiphopper. Dit was supergaaf! We hadden een dans op ‘Applause’ van Lady Gaga, heel gaaf! Ook heb ik met Henry O’tawiah mogen dansen. Hij is wat bekender, maar ik heb geen foto met hem helaas. Hij heeft gedanst in ‘Everybody Dance Now!’ en weet ontzettend veel van hiphop!

IMG-20130914-WA0000 (1)

Ik heb al twee keer bij Q-music op de achtergrond mogen dansen. Superleuk! Een nummer begint, je danst het podium op en gaat improviseren. Er is niks ingestudeerd, dus je moet het maar durven om ‘maar wat te doen’. Ik vond het ontzettend leuk. Een plein vol met mensen waar je voor danst, waar je lekker je eigen ding voor doet.. geweldig!

IMG-20131027-WA0008

Ik heb met mijn Demoteam aan de danswedstrijd ‘Shell we dance’ meegedaan en we wonnen! Dit was nog maar de voorronde en wij gaan komende februari weer meedoen. De puntentelling is heel raar, maar je moet een soort van je score omhoog blijven houden anders wordt je ingehaald.. We stromen dus niet door naar een finale, maar moeten nog een keer meedoen om daar kans op te maken! Het was zo gaaf toen we hoorden dat we wonnen.. Je staat met alle deelnemers op een podium en je wordt geroepen als ze de eerste plaats bekend gaan maken.. Het was een megakick!

zwarte pietennn

Ik ben de derde van rechts, bovenaan!

Afgelopen december heb ik als ‘pietenshowballet’ gedanst bij ‘De Grote Sinterklaasshow’. Niet alle pieten die je ziet zijn dat trouwens. Maar 7 zijn van mijn team, de rest speelde echt in het stuk! Dit was de tweede keer dat we meededen. Dit jaar waren we achtergrond danseressen bij Lisa, Amy en Shelley die kwamen zingen. Misschien ken je ze nog wel. Ze wonnen het Junior Songfestival in 2006. Ik keek altijd naar dat programma en opeens stond ik met ze te dansen! Superleuk! Ook ben je op dat moment piet en speel je met de kinderen na de show. Dat was ook een hele belevenis.

Heb jij podiumervaring?

XXX,

Kim

14 thoughts on “Mijn podiumervaring.

  1. Leuk! Ik deed vroeger ook dansen, maar uiteindelijk koos ik voor volleybal wegens meer trainingen en matchen πŸ™‚ Ik mis het dansen wel, maar het volleyballen nog meer sinds ik ben moeten stoppen door blessures πŸ™‚
    Echt ontzettend fijn dat je zulke kansen hebt gekregen… binnenkort je kans waren op SYTYCD ? πŸ˜€
    x Jana

    • Ik snap dat je op zo’n moment een keuze moet maken inderdaad.. Jammer dat je met beide gestopt bent! ik zou het ook missen :(. En misschien wel, wie weet waar de danstoekomst mij brengt? πŸ˜€ ^^

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

