Review: concealer palet van eBay

??????????

Bij mijn eerste on it’s way artikel had ik naast de beautyblender ook een concealer palet besteld. Deze heb ik nu ook binnen! Waren die paar euro het palet waard?

??????????

Het palet kwam in een stevig zakje waar bubbeltjesplastic inzat. Daarin kwam dit matzwarte doosje. Een goede bescherming dus. Pluspunt! Al is het met concealer wat minder belangrijk dan bijvoorbeeld oogschaduw. Dat kan natuurlijk makkelijk breken.

??????????

Op de achterkant van het doosje (niet het palet) staan de ingrediënten.

??????????

En zo zien de kleuren eruit! De witte kleur heeft een glitter, dus ik heb geen idee waar deze voor bedoeld is. Deze ga ik denk ik niet gebruiken. De kleuren in het midden van het palet kan ik afwisselen per seizoen. Ik kan wel veel kleuren hebben. Ik heb niet zo’n huid dat ik maar één concealerkleur kan gebruiken. De groene kleur gebruik je voor rode plekjes. De paarse kleur kan je gebruiken voor onder je ogen om de boel op te frissen. Vergeet dan natuurlijk niet om een huidskleurige kleur daar overheen te doen!

??????????

Alle kleuren swatchen vond ik hier niet nodig. Het zijn gewoon verschillende tinten. Ik heb hier de groene, wat echt héél lichtgroen is en zelfs naar lichtblauw neigt geswatched, de bovenste tweede kleur van links (wat meer gelig), de allermiddelste kleur en de donkerste kleur. Ik vind de pigmentatie goed! De substantie vind ik.. hard creamy. Ik heb een superromige concealer van Inglot, maar dat is deze niet. Deze concealer is wel creamy, maar niet zó creamy dat meteen heel je vinger/kwast onder de concealer zit. Als ik met mijn vinger druk in het palet in een kleur dan voel ik wel ‘hard’ en daar komt een romige substantie vanaf.

??????????

Mijn gezicht zonder gezichtsmakeup.

??????????

De gelige kleur onder mijn ogen aangebracht en de groene kleur op mijn neus. Je kunt wel zien dat de concealer de boel oplicht! Echt mega wallen heb ik niet, maar ik vind concealer wel heel fijn om mijn blik wat frisser te krijgen. Ik ben eigenlijk ontzettend tevreden!

??????????

Ook heb ik nog de donkerste kleur en die kleur daarboven gemengd en onder mijn jukbeenderen aangebracht. Dit is een vorm hoe je je gezicht kan shapen. Zo gebruik ik toch nog die donkere kleuren, haha! Je doet hier foundation overheen en je ziet de waas. Als je wilt kan je daar overheen ook nog shapen met een bronzer. Maar als je dat iets teveel van het goede vind kan je deze manier toepassen.

??????????

De concealers met een foundation + poeder er overheen. Mijn neus is niet rood en ik zou zeggen dat ik geen extra concealer onder mijn ogen aan hoef te brengen. Wel vind ik dat je een paar lagen aan moet brengen van de concealer. Hij is wel creamy, maar er komt niet veel product in één keer vanaf. Als je met één veegje je ‘wallen’ concealt, dan is het een beetje ongelijk qua productverdeling. Dip dus je kwast of vinger iets vaker in het product om een egaal effect te krijgen!

??????????

Je ziet een lichte waas onder mijn jukbeenderen van de donkere concealer. Het is helemaal niet too much! Dit is perfect als je wel iets van vorm in je gezicht wilt, maar niet diehard wilt shapen.

??????????

Ik ben eigenlijk heel erg tevreden over dit palet. Je moet wel iets meer product gebruiken omdat je niet veel in één keer kan opnemen, maar dat maakt niet uit voor mij. Ik merk wel dat het naarmate de dag iets gaat glimmen onder mijn ogen, maar niet zo erg dat het stoort voor mij. Als je een vette huid hebt kan dit misschien wil een probleem zijn.

Het product is niet gaan ophopen onder mijn ogen en dat vond ik vooral heel fijn! Ik denk dat dit komt door het feit dat het hard creamy is, zoals ik net al zei. Bij die romige concealer van Inglot gaat het namelijk wél ophopen. Dikke plus dus!

Hier kan je dit concealer palet bestellen en kost $5.79. Dat is omgerekend ongeveer 4,20 euro. Ik vind het het geld zeker waard! Bij deze verkoper heb je namelijk ook geen verzendkosten. Je krijgt veel kleuren en de kwaliteit is prima!

Zou jij zo’n palet aanschaffen?

XXX,

Kim

8 thoughts on “Review: concealer palet van eBay

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

