Update: bloggen en school!

??????????

Ik ben nu bijna zo’n drie weken aan het bloggen. Ook ben ik druk met school bezig, want het examen komt eraan. Hoe gaat het daarmee en wat vind ik van het bloggen?

Nou wat het bloggen betreft. Ik vind het ontzettend leuk! Ik ben er al wat langer mee bezig, zoals je laatst kon lezen. Deze blog is het meest serieus en ik ben er ook veel mee bezig. Ik sta er eigenlijk ook versteld van hoeveel reacties ik krijg voor een beginner. Op mijn artikel over mijn podiumervaring kreeg ik maar liefst 9 reacties van jullie! (+ nog een paar van mezelf) Ik had het niet verwacht, maar dat geeft me nog een extra boost!

Om mezelf voor het eerst op Youtube te zetten was ook even.. anders. In mijn eerste video praatte ik niet, dus dat vond ik makkelijk. Ik zette de camera neer en ik deed mijn makeup. In mijn tweede video praatte ik wel, dat was mijn haul video. Ik heb echt zó ontzettend veel bloopers gemaakt! Ik vond het echt nog lastig om relaxt voor de camera te zitten. Het liefst kijk ik mijn eigen video’s ook niet terug, haha. Ik denk dat dit wel met de tijd beter gaat. Ik verwacht wel dat het steeds makkelijker gaat. Wel moet ik eigenlijk mijn Youtube naam aanpassen. Deze had ik namelijk ooit eens gewoon verzonnen, namelijk: beyourbeautyy. Als het goed is kan je dit aanpassen, dus dat wil ik aanpassen naar: hetbeautyarchief natuurlijk!

Met school gaat het ook goed. Ik doe op dit moment 5 havo, examens dus! Ook heb ik naast examens nog toetsweken, presentaties, werkstukken en dan vooral mijn profielwerkstuk waar ik 80 uur aan moet besteden. Gelukkig heb ik die wel ongeveer af. Alleen moeten er nog kleine aanpassingen gemaakt worden. Yes!

Ik sta er niet slecht voor, zeker niet zelfs. Ik zou zelfs vwo kunnen gaan doen. Maar de opleiding die ik wil gaan doen is niet op universitair niveau, dus dat is niet nodig. Ik wil namelijk verpleegkunde studeren! Ook zie ik het écht niet zitten om nog twee jaar naar de middelbare school te gaan. Laat mij maar lekker studeren voor wat ik leuk vind! Ik sta gemiddeld voor bijna elk vak rond de 7,2, dus dat is hartstikke goed! Toch wil ik mijn cijfers opkrikken en dat heeft te maken met de opleiding. Dat is een lotingopleiding en dat houdt in dat niet iedereen aangenomen wordt. Om meer kans te maken moet je hoge cijfers hebben. Boven de 8 wordt je sowieso aangenomen en tussen de 7,5 en 8 heb je het meeste kans en hoe lager dat wordt hoe minder kans je maakt. Ook is je motivatie ontzettend belangrijk. Aangezien de profielkeuze niet uitmaakt voor de opleiding vind ik niet dat je het kan baseren op cijfers. Stel je hebt aardrijkskunde, economie en dat soort vakken..je hebt er een 10 voor, maar dat wilt niet zeggen dat je een goede verpleegkundige bent. Ik vind dus motivatie belangrijker, maar ja.. wie ben ik om dat te zeggen op dat gebied?

Ik hoef dus niet hard te trekken aan school om het te halen, dus ik zal niet heel veel minder gaan bloggen rond mijn toetsweken, etcetera (aanstaande vrijdag begint de eerstvolgende). Ik geloof niet dat ik elke dag de hele dag aan school zit. Je hebt ook uitrusting nodig en dat doe ik met schrijven! Misschien worden het geen uitgebreide artikels zoals een tutorial, maar er zal echt wel genoeg online blijven komen. Misschien een keertje niet, maar dat is er dan één van de hele week..

Bedankt als je de tijd hebt genomen om dit te lezen, dat vind ik best bijzonder!

Hoe gaat het met jullie?

XXX,

Kim

8 thoughts on “Update: bloggen en school!

  1. Ik ga voor je duimen dat je wordt uitgekozen om de opleiding te doen meis!! 😀 Filmpjes maken vind ik trouwens ook nog best eng, ik wil het meer gaan doen maar durf het niet zo goed haha

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

