Talkin’ Beauty #1: no make up?

??????????

Is het tegenwoordig een no-go als je geen make up draagt? Ben je misschien minder mooi als je het niet draagt? Dit zijn vragen die vooral jonge meisjes zich afvragen. Zijn al die vragen wel nodig? Vandaag wil ik hier even een artikel aan toewijden.

Ik denk dat elk meisje wel in de fase komt dat ze beauty/fashion ontdekt . Ze vormt zich tot een echte vrouw en krijgt andere interesses. Make up kan daar één van zijn! Is het dan raar als er iemand achterblijft.. Die het totaal niet interessant vindt, al die ‘troep’? Ik vind van niet. Het is juist hartstikke fijn als je je zeker voelt over je uiterlijk. Genoeg meisjes die make up gebruiken uit onzekerheid (ik niet, ik vind het gewoon leuk om te doen!). Dat mensen dan fluisteren ‘ja joh, zij draagt nooit make up..’ vind ik echt onzin. Iedereen is mooi. Met of zonder make up.

Wat vinden jongens hier eigenlijk van? Tijd om het vriendje zijn mening te vragen.. ‘Ik vind het mooi als je gewoon jezelf bent. Met make up kan je er zo anders uitzien! Wat mascara vind ik wel mooi, maar niet teveel op het gezicht’. Ik denk dat dit een beetje een algemene mening is van jongens. Ze houden van naturel! Ook zij vinden het niet erg als meisjes geen make up dragen, maar die denken vaak wel anders.

Goed voorbeeld: soms dragen meisjes nóóit make up, totdat ze die ene jongen ontmoeten en op date gaan. Vervolgens smeren ze zich helemaal onder, omdat ze denken dat ze dan mooier gevonden worden. Inderdaad, make up kan je mooier maken, maar je bent altijd al mooi van jezelf! Een ander voorbeeld: Een meisje sliep bij haar vriend en stond extra vroeg op om haar make up te doen om vervolgens weer terug in bed te gaan met make up op. Dit vind ik wel iets te ver gaan. Als je een relatie hebt, vind je het toch prima om de ander zonder gel/zonder make up te zien?

Ik ga vaak genoeg zonder make up over straat. Waarom me helemaal opmaken als even iets moet ophalen bij iemand? Als ik toetsweek heb (deze week!) doe ik ook niet heel veel aan mezelf. Knot hoog op mijn hoofd en vaak geen make up op. Prima toch!

Ik vind het dus helemaal niet erg als iemand weinig tot geen make up draagt. Dit is ieder haar eigen keus. Ik vind het juist heel mooi als iemand zich durft te laten zien precies zoals zij is. Dan vind ik het ook zo mooi om te zien als ze een keer goed hun best doen om zich op te maken voor een hele bijzondere gelegenheid, terwijl ze dit op een normale dag nooit doen! Ik stel dan altijd vragen, haha! Wat ze ervan vinden en of ze het moeilijk vonden om aan te brengen.. Beauty addict in me!

??????????

Wieeh, naked face! Wel een beetje onscherp..

Wat vinden jullie?

XXX,

Kim

14 thoughts on “Talkin’ Beauty #1: no make up?

  1. Goed artikel! Ik vind het prima om een dag zonder make-up te lopen, of twee of drie dagen, ik vind dat dat ook moet kunnen zonder je te schamen. Make-up is alleen om jezelf wat meer uit te drukken maar nature beauty is het mooist!

  2. Een goede artikel. Zelf gebruik ik niet veel make-up producten waardoor het voor mij geen punt is om een zonder te doen. In het dagelijks leven gebruik ik alleen oogpotlood en lip product.

    • hahaha! Dat kan ook :). Maar je zonder ook mooi <3. Ik doe ook heel vaak make up als ik thuis ben hoor. Maar gewoon omdat ik het leuk vind ^^

  3. Leuk artikel sinds ik allergische reactie heb gehad op mijn oogmake-up draag ik het nu nog zelden alleen voor speciale gelegenheden dat maakt het nog eens extra special want dan kan je eens goed experimenteren 🙂

  4. Nergens voor nodig om onzeker te zijn om zonder make up in public te zijn. Dat soort mensen zijn dan juist 10 x mooier als ze ineens wel make up op hebben. Ik noem ze altijd een onbeschilderd canvas. 🙂

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

