FOTD: de ‘no blush’ look.

??????????

In het weekend vind ik het altijd heerlijk om te experimenteren met make up. Ik heb dan veel meer tijd dan doordeweeks natuurlijk. Afgelopen zondag wilde ik een look maken die ‘in’ gaat worden. Het is de look waarbij je geen blush draagt! Ik ben gék op blush, ik draag het altijd. Dus dit was even iets heel anders voor mij.

??????????

Kijk eens aan, geen blush! Ik heb BB cream gebruikt, concealer aangebracht onder mijn ogen en het geheel afgepoederd. Die kleine rode waas die je ziet is mijn eigen rode waas. Ik heb wél highlighter gebruikt. Bij deze look gaat het erom dat je huid een gezonde gloed heeft. Ik heb mijn ogen matbruin opgemaakt met een lieve, roze lipstick erbij. Ik vind het effect eigenlijk wel mooi. Ergens doet het me denken aan Bella Swan..

Alle gebruikte producten:

Gezicht:

Skin 79 de oranje BB cream

Maybelline The Eraser concealer in light

Catrice Welcome To Las Vegas poeder

MAC Soft and Gentle highlighter

Ogen:

Essence I love stage eyeshadowbase

MUA Undressed palet

Catrice Kohl Kajal potlood

Kiko Luxurious lashes mascara

Essence eyebrow designer in 04 blonde

Lippen:

MAC lipstick in Lovelorn

??????????

Dit is het palet dat ik heb gebruikt. MUA is een heel erg goed merk en binnenkort in Nederland verkrijgbaar! Dit palet lijkt heel erg op het Naked palet (de eerste). Zoals je ziet zitten hier vooral kleuren in met een glans. Op het oog zie je die net zo, tenzij je echt in het licht staat. Dan zie je een kleine glans over de oogschaduw.

??????????

Zonder flits.

??????????

Met flits. Zie het verschil qua glans!

De kleuren waar het je het rode hartje ziet in het palet heb ik gemengd en over mijn hele bewegend ooglid en in de crease aangebracht. Dit is de basiskleur. De kleur waar het roze hartje inzit heb ik over alleen mijn bewegend ooglid aangebracht. De eerste kleuren komen er dus bovenuit! Zo heb je een mooie overloop van donkerbruin naar lichtbruin. Een ‘methode’ die ik erg mooi vind. De laatste kleur, de kleur met het blauwe hartje heb ik op het wenkbrauwbot en in het binnenste ooghoekje aangebracht.

Ik heb voor de verandering een keer géén eyeliner gebruikt. Ik heb met een kohl potlood een lijn gezet boven mijn oog en dit uitgesmudged met een sponsapplicator. Dit geeft een wat zachter effect. Afmaken met mascara en done! Hartstikke simpel :).

??????????

Op de lippen zit een lief, roze kleurtje. Lovelorn van MAC is dit. Ik vind bruine oogschaduw in combinatie met roze lippen zó mooi! Ik draag het erg graag en vaak. Alleen.. dan met blush! Dit vind ik ook wel iets hebben, zo iets minder kleur in het gezicht. De glans laat de huid stralen en dat vind ik hetgeen wat ervoor zorgt dat het ‘iets heeft’.

Wat vinden jullie van de ‘no blush’ look?

XXX,

Kim

 

9 thoughts on “FOTD: de ‘no blush’ look.

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

