Review: SensatioNail!

??????????

Vandaag heb ik een review over de gellak van SensatioNail! Deze had ik ongeveer twee weken geleden besteld. Ik heb ontzettend slappe nagels en wilde eens kijken of dit zou werken bij mij.. Zijn mijn slappe nagels ongescheurd gebleven?

??????????

Dit zijn mijn nagels na twee weken SensatioNail! Geen scheurtjes.. niks. Ik ben blij! Wel had ik eerst gellak in combinatie met een normale lak gebruikt. Dit bladerde wel wat sneller van mijn nagels af. Na ongeveer drie dagen al. Daarna heb ik alleen de gellak gebruikt (twee laagjes) en toen bleef het wel goed zitten. Ik heb wel een soort tik dat als ik stress heb of zenuwachtig ben dat ik mijn nagellak eraf trek.. Daardoor hebben sommige nagels niet lang kunnen genieten van gellak (ik had tentamenweek, mweh). Als ik er niet aan pulk, blijft de lak wel zitten! Het bladert niet af.. niks. Yes! 

Ik had de Essential kit besteld en niet de Starters kit aangezien ik al een lamp heb, namelijk die van Essence.

Wat zit er in de Essential kit?

– gel primer

– gel base- & topcoat

– gel cleanser

– mini vijltje

–  Manicure stick 

– 12 pluisvrije doekjes

Dit zijn al de ingrediënten die je nodig hebt voor sterke nagels. Ik ga laten zien hoe je het gebruikt!

??????????

Met de blauwe kant van de vijl vijl ik mijn nagels weer recht. Zoals je bij mijn middelvinger kan zien zit er een ‘deuk’ in het midden van de nagel. Dit maak ik allemaal even en recht. Met de andere kant van de vijl maak ik de oppervlakte van mijn nagels wat stroever, zo hecht de lak beter!

 

??????????

Als tweede ga ik aan de slag met de primer. Het is een súperklein kwastje zoals je ziet. Dit goedje laat je goed drogen voordat je met de volgende stap begint!

 

DSCN0725

Als de primer goed gedroogd is lak ik mijn nagels met de gellak. Deze heeft gelukkig geen typische nagellak geur, dus dat is fijn. Wel ruik ik (als ik goed ruik) een soort plastic. De geur is niet overheersend en niet storend. Ook doe ik goed gellak over de rand van mijn nagel. Zo pak je de nagel goed in en blijft de manicure langer zitten. Ik heb nog korte nagels, dus ik knoei al snel boven mijn nagels, haha!

 

??????????

Dan laat ik de gellak uitharden onder de LED lamp van Essence. Je kan de Essence lamp prima combineren met de lakjes van SensatioNail en andersom ook. Het gaat erom dat het een LED lamp is. Hierna breng ik nog een laagje gellak aan voor een extra stevig laagje.

 

??????????

Na twee laagjes gebruik ik de cleanser in combinatie met een pluisvrij doekje. Dit haalt de plaklaag weg van de lak! Wees niet bang dat je je nagellak eraf ‘reinigt’, het blijft perfect zitten! Wel is het zo dat als je te lang met het doekje over je nagel gaat dat de glans er een beetje van af gaat.

 

??????????

Uiteindelijk zien mijn nagels er zo uit! Misschien een beetje saai zo zonder kleur.. maar ik vind het nu belangrijk dat mijn nagels goed gaan groeien. Ik ga proberen om niet meer aan mijn nagellak te pulken, zodat het écht twee weken blijft zitten haha :).

Ik ben dus hartstikke tevreden over de SensatioNails! Ik heb ondertussen gewerkt (dozen uitpakken etc..) en mijn nagels bleven allemaal ongescheurd :). Zelfs de slappe nageltjes hebben baat bij dit product. Ik kan het iedereen aanraden! Wel ga ik binnenkort een kleur bestellen. Dat werkt denk ik beter dan gewone nagellak aangezien dat bij mij er al na 3 dagen afbladdert. Met deze set kun je ongeveer 10 keer je nagels doen.

De Essential kit van SensatioNail heb ik hier besteld op bol.com en kost 20,99.

Wat vind jij van SensatioNail?

XXX,

Kim

15 thoughts on “Review: SensatioNail!

  1. Ziet er mooi en naturel uit! Ik heb één keer sensationails gehad (een vriendin heeft de set) in de kleur pink chiffon en sindsdien ben ik verliefd! Ik wil ook zo’n set haha

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

