Review: Treacle Moon’s showergel

??????????

Vandaag heb ik weer een review voor jullie! Vandaag de showergel van Treacle Moon. Deze heb ik erg lang geleden gekocht in de DM in Duitsland. Tegenwoordig is dit ook te koop in Nederland. Tijd om er een review van te maken dus!

 

??????????

Ik vind het leuk dat er een leuk tekstje op de voorkant staat! Ook zit er maar liefst een halve liter in deze fles. En kijk eens hoe groot hij is in vergelijking met mijn hand, woah! De versie die ik heb is: the raspberry kiss, deze ruikt heerlijk naar framboosjes. Ik vind de geur heel erg sterk! Er zijn nog veel meer varianten, zoals kokos, limoen.. hmm..

 

??????????

De tekst op de verpakking is héél klein. Met mijn Nikon coolpix kan ik dit niet superscherp op beeld krijgen.. Sorry!

De ingrediënten voor degene die daar benieuwd naar zijn. Wat me opvalt is dat het tweede ingrediënt SLS is, Sodium Laureth Sulfate. Dit ingrediënt reinigt héél erg diep en sommige huidjes kunnen daar erg gevoelig voor zijn. Je kan er geïrriteerde of droge plekjes van krijgen. Ik ben hier niet zo gevoelig voor, dus ik kijk er niet zo naar. Ook is parfum al vrij snel in de lijst te zien. Vandaar de overheersende frambozengeur.. Nogmaals, als je niet goed tegen zo’n hardnekkig ingrediënt kan in een product, sla deze dan over.

Ook leuk dat er op de achterkant staat: ‘Overigens kan je dit product niet eten, het zal ook niet gaan smaken.’ haha! Het ruikt zó lekker dat je het bijna op wilt eten. Dit soort tekstjes doen me een beetje aan Lush denken! Algoed, tijd om het product te gaan gebruiken!

 

??????????

Een goede druppel op mijn arm. De kleur is heel erg even. Het lijkt net een crème! De geur komt heel erg overweldigend uit de fles. Ik vind het hartstikke lekker :).

 

??????????

Uitgesmeerd op mijn hand! Het product schuimt niet zo goed als ik het zo uitsmeer. Eenmaal onder de douche schuimde hij wat beter! Het product smeert lekker romig uit en voelt zacht aan. Mijn huid werd er lekker zacht van. Ook is mijn huid goed gereinigd (dáh, SLS!). Na het gebruik van dit product rook de badkamer nog lekker naar de kersen. Yeah! De dag erna rook ik ook nog ver weg de frambozen geur op mijn arm. Ik vind dat wel lekker!

 

??????????

Als je een bad hebt kun je dit product goed gebruiken voor schuim! In het water schuimt het heel goed.

 

??????????

Kortom: ik vind het een lekkere en fijne douchegel. Als je niet houdt van sterke parfum en SLS in producten zou ik deze douchegel skippen. Als je er niet zo naar omkijkt is het wel een leuke aanvuller op je collectie! Vanaf nu staat hij mooi te zijn tussen alle andere doucheproducten :).

De Treacle Moon showergel is te koop bij de AH XL filialen en kost 4,95. Lekker goedkoop, vooral voor een halve liter. Yes! Ik ben er gek op!

Heb jij een showergel van Treacle Moon?

XXX,

Kim

12 thoughts on “Review: Treacle Moon’s showergel

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

