Everyday krullen zonder hitte!

??????????

Goedemorgen/middag/avond lieve lezeressen! Vandaag ga ik jullie een manier laten zien waarop je wild, everyday krullen kan krijgen. Dit zijn dus geen perfecte pijpenkrullen, maar een wilde krullencoupe met een beetje volume. Je hebt geen hitte hiervoor nodig. Let’s start!

 

??????????

Het enige wat je hiervoor nodig hebt: 4 lange sokken! Dit gaan we in ons haar wikkelen en hiermee slapen. Doordat sokken natuurlijk zacht zijn slaapt het (voor mij in ieder geval) niet vervelend. Als je wakker wordt en de sokken uit je haar haalt zul je wilde, grote krullen hebben. Ik heb héél lang geleden hier een keer een tutorial over gezien op YouTube van een meisje rond de 14 jaar. Ze kreeg een prachtige bos krullen. Sindsdien doe ik dit ook regelmatig :).

Als je een beetje moeilijk haar hebt wat betreft in de krul blijven zitten kan je van te voren een beetje water in je haar doen en krullen/volumemousse. Bij mij blijven krullen op deze manier in ieder geval goed zitten, dus ik breng geen mousse aan. Wel maak ik mijn haar een klein beetje nat. Echt maar een klein beetje, anders is je haar de volgende morgen nog nat!

 

??????????

Hier beginnen we mee. Redelijk stijl haar met een klein beetje slag erin. De dag hiervoor had ik mijn pony stijl gemaakt met de stijltang ook!

 

??????????

Don’t mind the face, haha!

Je verdeelt het achterste gedeelte van je haar in twee delen. Het bovenste gedeelte heb ik nu vast. Je neemt de sok mee tot aan het einde van je haar (als je laagjes hebt is dit lastig) en wikkelt of je haar naar binnen of naar buiten. Ik wikkel het hier naar binnen. In het begin kan dit nog lastig zijn, vraag eventueel of iemand je wilt helpen. Maar oefening baart kunst! Als de rol eenmaal op je hoofd zit leg je er simpelweg een knoop in, net zoals hoe je aan het begin je veters strikt, haha!

 

??????????

Zo ziet het er dan uiteindelijk uit. Een beetje een donutje lijkt het. Hoe hoger de donut zit, hoe meer volume je hebt de volgende dag. Nu doe je je onderste baan aan de achterkant op dezelfde manier. Deze zit dan een beetje op het midden van je achterhoofd. Dit kan heel snel een slag naar beneden zakken, maar dat maakt niet uit. Dan heb je nog twee plukken aan de zijkant over en die doe je dan op dezelfde manier.

 

??????????

Zo zie je er dan uit. Charmingg! 

 

??????????

De achterkant. 4 mooie knotjes. I feel like a princess.

Nu is het tijd om te gaan slapen! Tijdens het slapen kunnen de knotjes wat naar beneden zakken, maar dat maakt niet zoveel uit voor het resultaat. Voor mij slaapt dit niet vervelend, het zijn geen harde papillotten natuurlijk.

 

??????????

Goodmorning! Als je de sokken uit je haar hebt gehaald heb je veel, grote, wilde krullen als je eenmaal met je vingers er doorheen bent gegaan. Je kan er ook leuke kapsels mee maken zoals een grote knot, of een grote wilde staart.

 

??????????

??????????

Krullies!

 

DSCN0629

Het haar naar één kant. Een grote bos!

Om de krullen beter te laten zien kun je wat haarspray gebruiken. Ik hoop dat jullie dit leuk vonden om te zien! Laat me weten of jullie dit uit gaan proberen :).

Wat is jouw ultieme krullen-tip?

XXX,

Kim

14 thoughts on “Everyday krullen zonder hitte!

  1. Pingback: Classic red | This could be anything

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

