Mijn toekomst.

??????????

Vandaag ga ik het hebben over doelen. Mijn doel. Wat wil ik eigenlijk worden later? En wat wil ik allemaal bereiken? Een beetje een personal praatje dus vandaag. Vandaag deel ik al mijn doelen voor het leven, mijn toekomst.

Wat ik sowieso later wil worden is moeder. Mij lijkt het echt heerlijk om (het liefst 2) van die huppelende kindertjes te hebben waar je jezelf in terug ziet en je man/vriend. Het zwanger zijn zelf lijkt me al mooi. Dat je na een aantal maanden een baby in je buik voelt trappen, dat is toch prachtig! Ik ben dan ook zo’n iemand die bijhoudt hoe het kindje eruit ziet. Ik heb daar nu al een boek van. Toen mijn tante zwanger was vroeg ik altijd hoe ver ze al was en dan zocht ik op hoe het kindje er ongeveer uit zag. Dat zou ik later ook echt bij mezelf doen, haha! Wel wil ik daar natúúrlijk voorlopig nog even mee wachten. Ik ben nog maar 17 tenslotte..

Voordat dat allemaal komt wil ik graag nog veel reizen. Ik ben tot nu toe alleen nog maar in Engeland, Spanje en Oostenrijk geweest. Voor een aantal mensen is dit misschien al een hele luxe, maar ik wil nog meer zien dan Europa! Ik wil naar Amerika, naar Wallstreet.. Ik wil naar Japan, Afrika, Australië noem maar op. Dit kan wel met kinderen natuurlijk, maar dat wordt wel wat lastiger.. Ik wil dus al veel gezien hebben voordat ik überhaupt aan kinderen begin. Mij lijkt het heerlijk om nieuwe cultuur te zien. Je ziet alles wel mooi op tv, maar ik wil het ook zelf meemaken. Tot een paar jaar geleden vond ik cultuur eigenlijk helemaal niks. Lekker boeiend. Maar vooral sinds ik vorig jaar in Londen ben geweest ben ik echt van de cultuur gaan houden. Nu wil ik nog zó veel meer zien!

Als we het over beroepen gaan hebben wil ik verpleegkundige worden. Als je mijn blog al wat langer volgt weet je dit misschien al wel. Sinds de basisschool ben ik heel erg geïnteresseerd in het menselijk lichaam. Hoe werkt alles en waar komt het door dat mensen ziek worden? Naarmate ik ouder wordt vind ik het ook interessant om dit op celniveau te weten. Een beetje scheikundig dus. Ik twijfelde een aantal jaar ook nog of ik chirurg wilde worden. Mensen opereren. Dat lijkt me echt zo gaaf! Ik ben ook absoluut niet bang voor naalden of bloed. Je moet voor dit beroep VWO gedaan hebben en dan een universitaire opleiding volgen. Ik doe HAVO en ondanks ik dat wel aankan, heb ik geen zin om nog twee jaar naar de middelbare school te gaan. Ook is het, in tegenstelling tot andere beroepen, niet mogelijk om van een bepaalde HBO opleiding over te stappen naar de universiteit om geneeskunde te studeren. Gelukkig was deze droom niet zo groot.. en vind ik het helemaal niet erg dat ik dit niet ga worden. Ik word gewoon een goede verpleegkundige, haha! Ik ga alles halen wat er maar te halen valt wat betreft genezen. Ik wil alle soorten medicijnen kunnen toedienen, hechtingen en andere dingen waar je een extra ‘papiertje’ voor nodig hebt. Ik wil graag met genezen bezig zijn en daarnaast de mensen verzorgen, wat ik ook heel erg leuk vind!

Naast dit allemaal wil ik ook gewoon huisje, boompje, beestje. Ik wil een verpleegkundige worden die veel reist en samenwoont. Uiteindelijk wil ik dan kindertjes die gelukkig opgroeien met een papa en mama. Dan werk ik in het ziekenhuis, ga ik daarna lekker boodschappen doen en vervolgens ga ik naar huis waar mijn man al spelend met de kinderen zitten te wachten. Dat lijkt me echt geweldig <3.

Ik hoop dat jullie dit een beetje interessant vonden om te lezen!

Laat me vooral weten wat jullie willen bereiken!

XXX,

Kim

11 thoughts on “Mijn toekomst.

  1. Wat een mooie doelen! Ik vind het ook knap dat je nu al weet dat je kinderen wilt; ik ben 21 en moet er nog helemaal niet aan denken en mijn vriend ook niet. Veel reizen lijkt me ook heel gaaf 🙂

  2. Wat een prachtige doelen heb je zeg! Je hebt ze ook zo duidelijk voor ogen, heel goed. Echt leuk om te lezen! Jammer genoeg weet ik het zelf niet zo zeker 😛

    Ik heb je blog trouwens genomineerd heb voor de Liebster award. Dat is iets om kleinere blogs wat meer onder de aandacht te brengen. Jouw blog vind ik erg leuk en als je wilt mag je dus het awardje op de blog plaatsen en de vragen beantwoorden. Die zijn hier te vinden: http://daniellesabine.wordpress.com/2014/02/06/liebster-award/
    Groetjes, Daniëlle

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

