Budgetkwasten tip: Ebelin

ebelin_pinsel_lila_art

Het is nog best lastig om goede budgetkwasten te vinden. Vooral de gezichtskwasten vind ik dan. Gelukkig komen steeds meer budgetmerken (denk aan Essence) met goede kwasten, maar dit zijn vooral oogschaduwkwasten. Laatst ontdekte ik súper goedkope en vooral goede gezichtskwasten!

Ebelin is te koop in de DM in Duitsland, een soort Kruidvat. Je gaat vast niet iedere dag naar Duitsland, maar toch zijn er een aantal meiden die daar graag af en toe shoppen. Daarom wil ik graag deze tip met jullie delen!

??????????

Dit zijn de kwasten die ik heb. De linkerkwast is een kleine bufferkwast die is bedoeld voor concealer (concealerkwast heet het ook eigenlijk). Nu gebruik ik deze niet zozeer voor concealer, maar vooral voor het shapen. De rechter kwast is een stippling kwast. Dit vind ik een superfijne kwast voor foundation!

 

??????????

Ten eerste: wat een mooie, strakke verpakking! Ik zou niet denken dat dit echt budget is. Erg mooi! Dan de kwast zelf. De haren zijn erg klein en ze staan dicht op elkaar. Voor concealer is dit best handig, omdat je het product over een klein oppervlak verdeeld. Je zou het voor foundation kunnen gebruiken, maar dan ben je wel wat langer bezig. Ook wordt de foundation wat dikkig aangebracht, doordat de haartjes zo dicht op elkaar staan.

 

??????????

Hier zie je hoe dicht de haartjes op elkaar staan. Erg fijn! Bij gezichtskwasten van de HEMA bijvoorbeeld staan de haren heel lelijk tegenover elkaar.. Dat is echt niet fijn, aangezien het product heel ongelijk wordt verdeelt. Ik gebruik deze kwast graag voor het shapen, omdat ik een kleine shape wil waar de poeder gelijkmatig bij verdeelt wordt.

 

??????????

Zo zie je dat de kwast heel stijf is. De haartjes veren heel strak terug, ze blijven dicht bij elkaar. Het is dus een stevige, kleine bufferkwast! De bovenkant van de kwast is trouwens ook erg zacht :).

 

??????????

De tweede kwast die ik heb is de stippling kwast. Hier staan de haren wat verder uit elkaar. Dit is perfect om foundation aan te brengen als je geen volledige dekking wilt. Sinds ik deze heb gebruik ik deze eigenlijk elke dag. Soms wissel ik wel wat af met een beautyblender of mijn handen, maar ik kom toch vaak terug bij deze.

 

??????????

Zoals je kunt zien staan de haren bij deze kwast verder uit elkaar. Zo veren de haartjes fijn mee en gaat de kwast soepeltjes over je gezicht. Hij is niet zo hard en daarom dus fijn voor de verdeling voor over het hele gezicht. Dat vind ik persoonlijk fijner dan wanneer je een hele harde, stevige kwast hebt.

 

??????????

De kwast gaat mooi mee en blijft niet stevig ‘hangen’.

Ik ben razend enthousiast over deze kwasten! Als ik weer in Duitsland ben ga ik zeker kijken voor andere.. De kwasten zijn niet van echt haar gemaakt en ze zijn dus synthetisch. Dit wordt vaak als ‘slecht’ gezien, of althans.. minder goed. Ik heb deze kwasten al meerdere malen gewassen en ze blijven in perfecte staat. De kwasten worden niet lelijk na het wassen. Dat is heel erg fijn natuurlijk!

De prijzen:

De concealerkwast: 3,95 euro.

De bufferkwast: 4,95 euro.

Ik vind dit een superdeal voor de kwaliteit van de kwasten! Ik ben hier erg blij mee en zal er nog lang plezier van hebben :). Echt een tip voor als je in Duitsland bent!

Heb jij kwasten van Ebelin?

XXX,

Kim

8 thoughts on “Budgetkwasten tip: Ebelin

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

