Review: 1001extensions!

??????????

Vandaag heb ik weer een review! Dit keer over extensions. Ik droom al mijn hele leven over lang haar. Helaas ben ik niet gezegend met een snelle haargroei.. Ook moest ongeveer 6 jaar geleden een paar centimeter van mijn haar af na de zomervakantie door het niet verzorgen van mijn haar.. Verdrietig dat ik was! Gelukkig zijn er tegenwoordig extensions waarmee je je haar langer kan laten lijken.

Het bedrijf 1001extensions nam contact met me op met de vraag of ik hun extensions wilde testen. Túúrlijk! Ten eerste vind ik het supergaaf dat een bedrijf contact met mij opneemt (de eerste!) en extensions.. dat wil ik al zo lang!

Natuurlijk ben ik eerst informatie op gaan zoeken over dit bedrijf. En er zijn toch wel een paar dingen waar je rekening mee moet houden. Er zijn namelijk ontzettend veel klachten over deze extensions binnen gekomen. Dat de extensions niet waren ontvangen en de mensen die ze besteld hadden ze ook niet meer kregen.. De levertijd duurt ook regelmatig langer dan belooft wordt. Er wordt namelijk belooft dat ze binnen 24 uur verzonden worden en binnen een week binnen zijn. Bij mij duurde het iets langer met het verzenden aangezien ik nog door moest geven welke kleur ik wilde, enzovoorts. Het duurde ongeveer anderhalve week tot ze binnen waren. Ik vind dat persoonlijk prima, ze komen tenslotte helemaal uit Dubai. Maar ik snap dat als het je belooft wordt dat je daar dan ook vanuit gaat..

Verder vind ik het wel fijn dat de extensions van echt haar zijn! Wat de site nog meer zegt over de extensions is dat ze niet chemisch bewerkt zijn. Maar.. de haar wordt gemaakt van vrouwen uit bepaalde landen die over het algemeen donker haar hebben. De vol blonde extensions zijn dus sowieso chemisch bewerkt.. Wel jammer.

 

DSCN0893

Zo kreeg ik ze binnen. Netjes ingepakt in een zak. Ik heb de kleur ‘Heldere Chatain’ en het stuk is 50 centimeter.

 

DSCN0896

Daar liggen de haren dan, haha! Echt mensenhaar.. dat geeft wel een beetje een apart gevoel.. Ik vind wel dat de bovenkant van de haren er beter uitzien dan de onderkant. Deze zijn toch aan de dunne en droge kant.. Ik heb een pak met haar dat is gevestigd aan clips.

 

DSCN0897

De set met clips bestaat uit 7 stuks. 1 baan met 4 clips, 2 banen met 3 clips, 2 banen met 2 clips en 2 banen met 1 clip. Clips zijn het makkelijkste om zelf te gebruiken. Je hebt ook nog andere soorten zoals keratine, maar als de extensions dan eenmaal in je haar zitten krijg je ze er ook niet makkelijk meer uit.. Dit is makkelijk in en uit te clippen!

 

??????????

Mijn haar zonder extensions. Ik had mijn haar hier sowieso niet gedaan.

 

??????????

Met de extensions in. Ik heb 1 baan met 3 clips en 1 baan met twee clips overgehouden. Mijn haar is vrij dun en daardoor zie je de clips al snel zitten. Daarom had ik over. Ik heb achter op mijn hoofd van onder naar boven: 2 clips, 3 clips en 4 clips. Dan heb ik nog aan elke zijkant 1 clip zitten. De haren steken heel lelijk onder mijn haar uit. Deze extensions zijn echt niet aan te raden als je langer haar wilt creëren.. De clips matchen wel preciés met mijn haarkleur! Dat is wel superfijn.

 

??????????

De achterkant. Dit ziet er niet uit natuurlijk. Ook wordt mijn haar niet heel veel dikker en ik heb best dun haar. Deze extensions werken eigenlijk alleen als je écht dun haar hebt, maar dan moet je weer oppassen dat je de clips niet snel ziet.

 

??????????

Als ik mijn haar krul ziet het er beter uit. Toch ben ik niet tevreden. Al zou ik mijn haar naar achter gooien steken er nog steeds losse krullen onder mijn haar uit. Je moet echt ‘letten’ op je extensions en dat hoort niet. Je hoort er gewoon niet meer naar om hoeven te kijken (naja soms, om te kijken of de clips uitsteken dan). Ik besloot dus om een deel af te knippen. Sommige zeggen dat dat niet goed is, maar ik zou niet weten waarom. Het is tenslotte gewoon haar en wij knippen ons haar ook.

 

??????????

Hier heb ik een stukje afgeknipt. Veel beter! Mijn haar is iets dikker, maar het effect is minimaal. Ik heb geluk dat de kleur goed matcht, je ziet totaal niet dat ik extensions in heb.

Als je extensions wilt om je haar te verlengen, zou ik deze absoluut laten liggen. Heb je ook al vol haar van jezelf? Neem deze dan ook niet.. Ik raad deze extensions pas aan als je dun haar hebt en je je haar niet wilt verlengen. Vaak is dit wel een eis die mensen stellen aan extensions en daarom ben ik van mening dat deze extensions niet heel geweldig zijn..

Over de prijs. Op de site staat vermeldt dat er een aantal uur een korting geldt. Maar als je de volgende dag kijkt staat diezelfde korting er nog steeds.. Dit is dus pure marketing en deze prijs geldt altijd. De prijs is voor 50 cm haar is: 54,90. Best duur vind ik dat voor een set die je haar niet langer maakt en een minimaal effect geeft.

De extensions zijn te bestellen op: http://www.1001extensions.nl

Heb jij ervaring met deze extensions?

XXX,

Kim

10 thoughts on “Review: 1001extensions!

  1. Ik heb al best veel negatieve dingen gehoord over deze extensions. Ze gedeeltelijk afknippen maken ze inderdaad iets beter, maar nog steeds is het niet geweldig. Wel leuk dat een bedrijf voor het eerst contact met je heeft opgenomen!

  2. Ik gebruik geen extensions, ik heb vol haar al van mezelf ^^. Mijn tante gebruikt het wel maar persoonlijk vind ik eigen haar het mooist 🙂

  3. Jammer dat het zo tegenvalt, het ziet er inderdaad aan de achterkant een beetje raar uit! Na het knippen ziet het er wel een stuk beter uit! Ik heb van mezelf al vol en lang haar, dus ik zie geen reden om extensions aan te schaffen haha (:

  4. Misschien is het handig om op je site erbij te vermelden dat veel mensen gedupeerd zijn. Waaronder ik. Google maar eens en je komt zat slechte ervaringen tegen. Paar jaar terug ook daar besteld. Niets aan de hand. Mijn haar zag er perfect uit. Nu ach je hebt betaald, krikgt geen bevestigings mail, geen bestelling en mails worden niet beantwoord. Je bent je geld kwijt en hebt… helemaal niks! Toon dit soort reviews ook maar. Dat mensen 2 x na mogen denken voordat ze hun geld gratis weggeven.

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

