Review: HEMA brush cleaner

??????????

Misschien ken je al wel de brush cleanser van MAC. Een watertje dat binnen enkele seconden je kwast goed reinigt. Tegenwoordig zijn er ook heel veel budget varianten hiervan. O.a de Kruidvat en de HEMA zijn er ook mee begonnen. Ik probeerde de cleaner van de HEMA uit.

Heb je je ogen opgemaakt door middel van smokey eyes? Dan zijn je kwasten geheid vies en kan je er de volgende dag geen neutrale look meer mee maken. Ook kan je in een uurtje niet je kwasten wassen, want dan zijn ze nog lang niet droog. Daar is deze brush cleaner voor gemaakt. Je dipt de kwast erin, en ‘wrijft’ dit in een tissue. Het vuil komt er van af en binnen een paar seconden is je kwast droog en klaar voor gebruik. Door de hoge alcohol concentratie drogen de haren snel.

De cleaner is roze en dat maakt hem leuk staan tussen al je andere producten. In deze fles zit 200 milliliter en daar doe je wel even mee! Je kan de cleaner op verschillende manieren gebruiken. Manieren waarop je product bespaart en manieren waardoor het sneller op gaat.

Besparen: Vouw een tissue meerdere malen dubbel en doe op dit kleine oppervlak een beetje cleaner. Als je de tissue nu openvouwt heb je een aantal ‘vlekken’ van de cleaner. Op elk zo’n ‘vlek’ kan je een kwast reinigen, uit één scheutje cleaner!

Minder besparen: Dip je kwast simpelweg in de cleaner. In de haartjes gaan veel druppels cleaner en soms dan ook iets te veel. Hierdoor gaat de fles iets sneller op.

Ik gebruik de tweede manier, minder besparen. Ik reinig al regelmatig mijn kwasten met babyshampoo en heb genoeg kwasten waarmee ik afwissel. Voor mij is het dus niet noodzakelijk om te besparen.

 

??????????

Vieze kwast!

 

??????????

Dippen!

 

??????????

Zacht rondjes draaien over de tissue. De tissue neemt nu het vocht met de oogschaduw op.

 

??????????

Violá! Een redelijk schone kwast, prima!

 

??????????

En een vuile tissue, haha. 🙂

De reiniger reinigt goed voor even een ‘tussenreiniging’, maar dan is er iets.. De kwast droogt niet zo snel. Ik heb de MAC cleanser nooit gehad, maar bij deze schijnen de kwasten echt binnen een paar seconden droog te zijn. Bij de HEMA cleaner is dit niet het geval. Hij moet wel even drogen, aangezien er wel nog even vocht in blijft zitten.

 

??????????

De HEMA brush cleaner kost: 4,50 euro.

Heb jij een brush cleanser?

XXX,

Kim

10 thoughts on “Review: HEMA brush cleaner

  1. Ik heb zelf een reiniger van Jane Iredale (al meer dan een jaar en was behoorlijk duur), dus als deze ooit op is koop ik een goedkopere versie want zo te zien werken deze ook goed!

  2. Ik zou de kwast niet rechtstreeks in de bus dippen. Na een tijdje wordt dat een beetje een smerige en onhygienische boel denk ik. Zelf reinig ik mijn kwasten gewoon met water en babyshampoo, ik heb gemerkt dat van die snelle brush cleansers na een tijdje mijn borstels wat beschadigen.

  3. Ik heb deze ook en ik vind hem best wel fijn. Zelf kuis ik ze niet meer achteraf maar misschien zou ik dit ook beter doen (met babyshampoo). Ook lijkt het mij niet erg proper om zo je borstel in je pot te dippen. Ik kuis liever met een watje mijn borstel af 🙂

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

