Verschillende soorten concealer

??????????

Er is van alles te koop in de drogisterij. Concealers, foundations.. Maar ook daarin zitten verschillen. Het ene product is beter voor het ene doel dan het andere. Je wilt bijvoorbeeld geen dikke plamuurlaag onder de ogen! Daarom laat ik vandaag verschillende soorten concealers zien en vertel ik waar ze goed voor zijn.

Natuurlijk heb ik niet alle soorten concealers, maar de meeste heb ik wel of gehad. Ik zal de ‘soorten’ even opnoemen.

Vloeibare ‘in lipgloss vorm’ concealer.

Creamy concealer.

Stick concealer. 

Kleurconcealers.

Ik neem ze met jullie door!

 

??????????

Dit zijn de vloeibare concealers. Ze lijken erg op een lipgloss-verpakking. Naja, behalve de middelste dan.. Deze heeft een draai-systeem waarbij er product komt uit een sponsje. Een speciaal geval, haha! Dit soort concealers zijn over het algemeen goed voor onder de ogen. Deze zijn luchtig en dun en vormen geen plamuurdekking onder je ogen. Dat is vaak ook niet nodig!

Je kan een tint gebruiken die lichter is dan je eigen huidskleur, om een ‘frisse’ look te krijgen. En je kan een wat meer gele/oranje kleur gebruiken. Waarom dat? Geel/oranje bedekt de donkere kringen goed, terwijl een huidskleurige concealer dat vaak niet of heel slecht doet. Als je dus écht donkere kringen hebt raad ik een wat oranje/gelere concealer aan.

 

??????????

Links heb ik geen concealer onder mijn oog en rechts wel. Dit is de Stay All Day concealer van Essence in 02o Soft Beige, de eerste op de vorige foto. Deze dekt matig, maar omdat ik niet hele donkere kringen heb is dit prima als opfrisser!

 

??????????

Dit zijn de creamy concealers. Deze dekken over het algemeen wat beter en zijn dus perfect voor rode plekjes/puistjes/oneffenheden. Ook dit zou je eventueel onder je ogen kunnen gebruiken, maar gebruik dan niet teveel anders krijg je het effect van ‘creasing’. Je ziet dan allemaal lijntjes onder je ogen van opgehoopte concealer! Ik gebruik dit vaak op mijn neusvleugels (rode aderen zie je anders), op mijn neus en op andere oneffenheden. Werkt perfect!

 

??????????

Normaal gesproken heb ik een vrij rode kin. Met de concealer van Catrice, de Camouflage Cream in 010 Ivory is dit zo weggewerkt. Hartstikke fijn! Zorg er wel voor dat je kin goed gescrubt is, haha! Hier zitten vaak mee-eters en dit zie je dan terug in die plooi bij je kin..

De stick concealers zijn eigenlijk hetzelfde als cream concealer. Ze hebben vaak een goede dekking en zijn wat ‘dikkig’. Het enige verschil.. ja, ze zitten in een stick. Maar de ‘samenstelling’ van het product is eigenlijk hetzelfde.. Al verschilt het natuurlijk wel per merk wat beter is.

 

??????????

Dan hebben we nog kleur concealers. Deze zijn speciaal gemaakt voor verschillende ‘kleuren’ in je gezicht. Zoals oranje/geel goed dekt voor grijstinten, zoals bij onder de ogen. Een overzichtje voor alle kleuren:

Geel/oranje én zalmroze – werkt goed voor de wallen. 

Groen – werkt goed voor rode plekjes.

De dieharde roze die je zit in het palet.. geen idee waar ik het voor kan gebruiken! Het is véélste roze voor gebruik onder de ogen..

 

??????????

Mijn neus met groene concealer.. wieeh! Vergeet natuurlijk niet om eerst nog een huidskleurige concealer of alleen foundation eroverheen aan te brengen. Anders loop je met een groene neus en/of andere plekjes rond, haha!

 

??????????

Ook heb je nog de lichtreflecterende concealers. Ook dit is geschikt voor bij wallen, omdat het niet de schaduw accentueert maar het licht. Kijk dan natuurlijk wel uit dat je geen glitterbol wordt onder de ogen! Ook kan dit mooi als highlighter werken! Een 2-in-1 product is dat eigenlijk :).

Veel soorten met verschillende dingen waar ze goed voor zijn.. Ik vind het superleuk om nieuwe, goede concealers uit te proberen! Er is natuurlijk ook zoveel te koop.. Ik gebruik het eigenlijk elke dag. Liever alleen concealer dan alleen foundation. Dan zijn ten minste alle oneffenheden weg!

Welke concealer vinden jullie fijn?

XXX,

Kim

17 thoughts on “Verschillende soorten concealer

  1. Wat leuk! Ik wist helemaal niet dat geel/oranje je donkere kringen bedekt!
    Ik gebruik het liefst vloeibare concealers, die van Collection lijkt me super fijn!
    En ik denk trouwens dat je over die roze concealer ook nog een foundation of iets aan moet brengen, net als bij groen.

    • Die vind ik ook erg fijn! Bij roze ligt het wel aan de pigmentatie.. als je het all round concealer palet van Catrice kent zit daar ook een roze kleur in.. die is zo licht dat je daar geen huidskleurige tint meer overheen hoeft te gebruiken! 🙂

  2. Leuk artikel, vooral die groene neus doet het hem 🙂 Ik vind groen gebruiken nooit prettig, het werkt bij mij nooit echt en je krijgt er een rare kleur van met concealer of foundation erover heen 🙂

  3. Interessant artikel! Ik gebruik zelf het liefst vloeibare concealer; vooral onder mijn ogen gebruik ik liever niks anders omdat het anders ophoopt in de lijntjes 😉 Op rode vlekjes vind ik het ook prima werken; gewoon een beetje poeder erover heen en het is zo goed als weg 🙂

  4. hahaha grappig die groene neus! Ik hoef nooit huidskleur over mijn groene concealer te doen, als je weinig gebruikt en echt alleen op de rode plaatsen dan neutraliseert het gewoon. Is me ook zo aangeleerd op visagieles. Je hebt er wel veel zeg! Ik ben ook dol op conealer

    • Ooh dat probeer ik eens uit! Leuk dat je op visagieles zit :D. En ik vind het leuk om nieuwe concealers te ontdekken, daarom heb ik er zoveel hihi!

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

