Talking beauty #2: Kopen voor de heb?

IMG_8654

Bron: ohjolie.nl

Misschien doe je het wel eens, onbewust of bewust. Je ziet al die mooie producten in de winkel, in de Douglas bijvoorbeeld. En je wilt het meenemen omdat het zo prachtig staat op je beautykast. Het zou een pronkstuk zijn, een geweldige toevoeging aan je stash. Neem je het mee terwijl je nog niks zeker weet over de kwaliteit? Of denk je toch eerst beter na voor je het meeneemt..

 

JPG_Farmers_Centre_Place_M·A·C_counter_2013

Doe ik het wel eens? Hmm, ja. Nouja, deed het vooral wel eens. Een voorbeeld, toen ik voor het eerst naar MAC ging. Ik had de tinted lipconditioners op het oog, waar ik van te voren al het één en ander over had opgezocht. Ze waren het goedkoopste product die ze hadden en ik als 13-jarig meisje vond dit dan super om te hebben. Mijn eerste MAC product, yes! Het product was ook inderdaad fijn en mooi.. Maar niet geweldig dat ik er vandaag nog 15 euro voor neer zou leggen. Ik vond het prachtig om mooie producten te hebben, voor het uiterlijk.. of voor de naam. Dit was vooral toen ik op ontdekking was van de make-up.

Ik ontdekte meer dan alleen de Kruidvat. Ik wilde alles hebben wat maar bekend was. Natuurlijk kocht ik niet alles, want daar had ik absoluut geen geld voor. Ik ging google af voor de mooie foto’s en keek vaak rond in de douglas bijvoorbeeld, of in een MAC counter. Vaak genoeg liet ik het liggen, maar toch nam ik af en toe wat mee terwijl ik over de kwaliteit zelf nog mijn twijfels had.

 

les-merveilleuses-ladurc3a9e-blush-powder

Les Merveilleuses de Ladurée is een nieuw, perfect voorbeeld. Dit merk, met een naam waar je u tegen mag zeggen, is nieuw en te koop bij Sephora. Niet dat de Sephora nog in Nederland is, maar je kan het bestellen via internet natuurlijk. Ik vind de verpakking er echt ongelooflijk chique uitzien. Het zou een product zijn wat mijn oma (qua verpakking) zou kunnen hebben, maar het merk is vrij nieuw. Een blush kost al 37 euro en daar komen ook nog eens de kosten van het DOOSJE bij. Jawel, dit merk vraagt ook geld om het doosje, deze kost wel 15 euro. Je betaald dus 52 euro voor een blush. De kwaliteit? Niet geweldig, als ik de reviews op internet mag geloven. Zou je deze dan meenemen? Ik persoonlijk niet. Ik ken véél betere blushes voor minder geld. Wel is de verpakking natuurlijk geweldig, maar dan maar een minder mooi doosje voor betere kwaliteit..

Ik deed en doe misschien soms nog.. hier aan mee, maar als het écht om hoge prijzen gaat (denk dus aan Les Merveilleuses de Ladurée of Dior, Chanel..) dan zou ik het toch laten liggen. Dan neem ik het niet mee voor de heb. Ik deed het meer toen ik make-up aan het ontdekken was, nu kijk ik toch wat meer naar de kwaliteit! En nu ik een bijbaantje heb en geld spaar.. kan ik af en toe toch een wat mooier product kopen, maar dan heb ik al wel naar de kwaliteit gekeken. Of ik moet echt zeker weten dat het geweldig is, zoals Naked 2.

Koop jij wel eens voor de heb?

XXX,

Kim

16 thoughts on “Talking beauty #2: Kopen voor de heb?

  1. Ik vind het moeilijk om van mezelf te zeggen dat ik iets voor de heb koop; ik ben namelijk wel iemand die heel erg kijkt naar of de verpakking mooi is, dat soort producten spreken mij gewoon sneller aan dan een product met een minder mooie verpakking 😉 Wel zoek ik eigenlijk altijd van tevoren naar reviews over het product, zeker als het prijzig is en als die erg slecht zijn koop ik het product dan meestal maar niet, of ik moet gemengde reviews lezen en het zelf willen proberen. Denk dat ik meer dingen koop omdat ik ze wil proberen en testen dan dat ik ze puur wil hebben 🙂

  2. Ik koop veel te vaak dingen voor de heb, maar dan geen dure producten. Zo zou ik bijvoorbeeld zo het nieuwe nude palette van Essence kopen, terwijl ik al meerdere nude palettes heb. Of iets wat heel mooi is, maar ik nooit gebruik (blush). Leuk artikel!

  3. Ze zien er wel mooi uit maar wat jammer van de prijs! Soms doe ik wel eens dingen voor de heb (vooral nagellakjes van MAC -euh oeps- eigenlijk veel dingen van de disney villains collectie) maar nu mindert dat, ik wil niet té veel budget kwijt aan rommel die ik nooit gebruik!

  4. Ik koop best vaak high-end producten, maar dan wel als ik zeker weet dat ze goed zijn en dat ik ze vaak ga gebruiken. Ik ga geen Dior-blush kopen als ik toch weet dat ik hem niet ga gebruiken. Voor de heb kopen, dat doe ik meer bij de goedkopere merken. Neem bijvoorbeeld een LE van Essence, ik kan zo alles kopen, onder het mom van “Het is zo schattig en zo goedkoop!”. Maar vaak skip ik het toch, ik geef mijn geld liever uit aan een duurder product, waarvan ik zeker weet dat ‘ie goed is, dan aan verschillende, goedkope producten.

  5. Ik koop zelden om deze reden. Nagellakken koop ik weleens puur om te reviewen en dat ik ze daarna niet meer gebruik maar daar houdt het ook mee op. Ik kan makkelijk nee tegen producten zeggen.

  6. Ik koop wel vaak wat voor de heb. Dure producten niet trouwens, daar zoek ik wel echt goede reviews van op, maar ik besef me steeds meer dat ik super veel heb. Dus eigenlijk wil ik niks meer kopen, maar als er ergens Limited Edition bij staat dan kan ik het gewoon niet laten. Zo lastig soms. Gelukkig gebruik ik het dan wel

  7. Interessant artikel! Ik heb dit soms wel, maar gelukkig niet zo vaak. Ik heb ook niet dat ik voor ik iets koop, een review opzoek. Het is meer van: iedereen enthousiast over Essie? Mooi, dan kies ik dat merk een keer. Het heeft nog nooit verkeerd uitgepakt 🙂

  8. Pingback: Mijn all-time favourites! | Het Beauty Archief

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

