Warm VS Koel

VSkoel

Na het krullen VS stijl artikel bedacht ik me nog iets anders. Warm VS koel! Je kan je make-up looks zo maken als je wilt, je bent vrij om alles te combineren zoals jij dat leuk vind. Je kan ‘koele’ looks en ‘warme’ looks maken, maar natuurlijk kan je dat ook door elkaar gooien als je dat mooi vind staan. Ik doe het eigenlijk allemaal, maar ik wil vooral de nadruk leggen op één richting in dit artikel. Wanneer draag ik wat.. en wat vind ik mooier?

 

KleurencirkelVTTV

Om te beslissen of je kleuren koel of warm zijn kijk je naar de kleurencirkel. De kleuren die vooral aan de linkerkant zitten zijn voornamelijk koel. Als een kleur een blauwe ondertoon heeft is de kleur koel. Denk maar aan paarstinten, roze tinten en natuurlijk de blauwtinten. De rechterkant is dus warm. Deze kleuren hebben een gele ondertoon. Denk aan bruin en peach.

Hiermee ga ik regelmatig aan de slag en zo deed ik dat ook deze keren! Ik vind het nog steeds leuk om elke keer weer nieuwe dingen te proberen en te experimenteren met make-up. Hoe lang draag ik nu al make-up? Ik denk zo’n 5 jaar. En nog steeds verveelt het niet!

 

??????????

Dit is een warme look die ik maakte. Dit graag ik vooral in de zomer. Ik vind warme looks daar perfect bij passen. Tuurlijk draag ik dit ook in de winter, maar ik doe dit vaker in de zomer. Ik heb hier een bruine/bronze ooglook gemaakt, een peachy blush gebruikt in combinatie met een gouden highligther en daarbij nog een peachy lipkleur opgedaan. Deze look straalt warmte uit! Ik vind dit mooi, maar ik ben ook gek op andere looks. Ik hou van van alles wat!

 

DSCN1455

Het tegenovergestelde, een koele look. Dit draag ik graag in de winter en andere koudere dagen. Denk aan het begin van de lente. Een lekkere dikke sjaal om je nek en ik kleur mijn witte gezicht met koele kleuren. Ik vind dat dit frisheid uitstraalt en dat past natuurlijk perfect bij de koude dagen. Ik draag hier een paarse ooglook, een lichtroze blush met een roze highlighter en een lichtroze lipgloss. Ook dit vind ik erg mooi! Ik wissel graag af, maar ik trek per seizoen toch één bepaalde kant op.

Natuurlijk kan je koel en warm door elkaar gooien. Denk maar eens aan een bruine smokey look met een lichtroze lipkleur. Dit vind ik één van de mooiste looks en die combinatie is een groot favoriet bij mij.

Welke combinatie dragen jullie het liefst? En vinden jullie het leuk om ‘VS’ artikelen te zien? Let me know!

XXX,

Kim

14 thoughts on “Warm VS Koel

  1. Ik vind zowel warm als koel heel leuk om te dragen! Heb wel het idee dat koele kleuren net wat meer bij mijn huidskleur passen, maar de warmere kleuren laten mijn gezicht ook juist wel weer opleven denk ik 🙂

  2. Koele en warme kleuren kan ik eigenlijk allebei wel hebben, maar ik ga toch liever voor de warme kleuren.
    Je hebt trouwens een onwijs leuke blog! Ik ben pas net begonnen met bloggen en misschien vind je het leuk om een kijkje te nemen op mijn blog?

    Liefs!

  3. Mooie Looks!! ik pas warm of koud toe bij wat ik draag… of waar ik zin in heb! maar meestal kijk ik of het bij mijn outfit past… daarom sloeg het laastst nergens op dat ik een filmpje over de nieuwe trend ging maken met blauw aan… haha

  4. Ik draag het liefst koele kleuren. Ik heb zelf les gehad in kleurenanalyse, en zelf ook een gehad. En koele kleuren staan me ook gewoon het best. Draag ook wel warme kleuren hoor, maar dat vind ik dan toch wel minder staan bij mij. Wel jammer want vind gouden & bruine tingen vaak wel heel mooi voor een ooglook, maar met zilver & roze etc. voel ik me toch beter 😉

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

