Review: Essence All About Candies

??????????

Na alle reviews over dit mooie pastelkleurige oogschaduwdoosje wilde ik hem ook. Er waren hier toch verschillende meningen over te vinden. De één vond het absoluut een budgettopper, de ander vond het toch tegenvallen. Ik wilde ook mijn mening over dit palet vormen. Ik ging naar de winkel en haalde het doosje. Ik was benieuwd!

 

??????????

Het doosje is klein en compact. Heel handig om mee te nemen! Ik word steeds meer gek op pastel. De komende lente is pastel ook helemaal hot! Als deze kleurtjes zo uit zouden pakken als ik hoopte, dan zou dit palet echt perfect zijn. De kleurcombinatie vind ik erg goed gekozen door Essence. Allemaal verschillende kleurtjes!

 

??????????

Dit palet bestaat uit een gele kleur, rozetinten, een blauwe kleur en een groene kleur. Ik vind het bij looks waarbij je pasteltinten gebruikt leuk om met zoveel kleurtjes te spelen. Bij hele gepigmenteerde kleuren zou ik dit niet zo doen.. Dan wordt het één kleurfestijn. Maar met pasteltinten vind ik het wel heel leuk! 🙂

 

??????????

Wat kan ik toch recht swatchen… lol

Vaak zijn lichte kleuren bij de budgetmerken niet zo goed gepigmenteerd. Voor pasteltinten zoals deze vind ik de pigmentatie wel goed! Niet perfect, maar zeker ook niet slecht. De lichte kleur zoals de gele is niet heel veel minder gepigmenteerd dan bijvoorbeeld de groene kleur, die wat donkerder is. Dit is namelijk wel vaak zo bij de budgetmerken. Donkere kleuren gaan dan prima, maar de lichte kleuren zijn dan wat minder goed.

Als ik over de kleuren heenga met mijn vingers voelt de oogschaduw heel zacht aan. Ik was hierdoor een beetje bang dat de oogschaduw heel poederig uit zou vallen en ik heel weinig kleur op mijn ooglid zou krijgen. Ik pakte mijn kwast erbij en ging het maar gewoon proberen. Met verschillende kleuren ging ik aan de slag op mij ooglid.

 

oogcollage

Dit is dan het resultaat! Het effect vind ik erg mooi en de oogschaduw korrelde niet van mijn ogen af! Ook op mijn ogen is het pigment goed. Yes! Ik heb de gele kleur in mijn ooghoek aangebracht. Daarna bracht ik de roze kleur, die in het midden zit van de bovenste rij, over het hele bewegend ooglid aangebracht. Daarna nam ik de blauwe kleur op mijn kwast en deze bracht ik aan in mijn crease.

Ik vind dat de blauwe kleur niet echt blauw uitvalt op mijn ogen. Aan de ene kant vind ik dit fijn, want zo’n felle blauw die je ziet in het palet staat mij eigenlijk niet. Maar als je het palet koopt omdat je dié kleur blauw wilt, dan valt dat tegen.

 

DSCN1512

Ik vind het palet erg mooi en goed. De pigmentatie is prima! Het is ook wel leuk om zo’n palet te hebben als je net begint te experimenteren met make-up denk ik. Het enige minpuntje wat ik me kan bedenken is dat de donkere kleuren niet zo goed uitkomen op je oog, zoals de blauwe kleur bij mij.

Het palet kost 3,59 en dat vind ik een super goede deal voor dit doosje! Essence is te koop bij Trekpleister en Kruidvat!

Hebben jullie dit palet al?

XXX,

Kim

17 thoughts on “Review: Essence All About Candies

  1. Ik heb ook al meerdere reviews gelezen hier over, helaas vind ik pastel tinten niet goed bij mijn huid passen, maar anders had ik deze zeker al gehaald!! Wat een geweldige kleurtjes ;-D

  2. Pingback: Review: Essence All About Nude | Het Beauty Archief

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

