Challenge: clean eten + workouts

??????????

Ik heb een nieuwe challenge voor mezelf gesteld. Nouja, eigenlijk een nieuwe levensstijl. Ik ga gezonder eten en daarbij ook workouts doen via YouTube. Ik heb het een beetje gehad met dat telkens ongezond eten.. Je sloom voelen doordat je zoveel gegeten hebt. Ik heb het helemaal compleet omgegooid en dit wil ik zo volhouden.

Ik ga dit absoluut niet doen om af te vallen. Ik ben slank en dat heb ik helemaal niet nodig. Ik heb een gezond gewicht, daar is niks mee. Maar misschien ken je het wel, als je een dag gezond gegeten hebt (je hebt opeens daar een ingeving voor) dat je je dan veel fitter voelt. Ik heb dat wel. Na een dag snoepen heb ik ’s avonds geen zin om nog iets uit te voeren. Ik zit ‘vol’ en voel me sloom. Wanneer je gezonder eet valt het niet zo zwaar en je kan ’s avonds nog lekker even gaan hardlopen, of je sport beoefenen. Wat ik twee keer per week doe.

Ik ben hier eigenlijk een beetje op gekomen door een vriendin. Ook zij is hier mee bezig, maar dan al ongeveer een maand. Daar werd ik eigenlijk een beetje door geïnspireerd en de knop ging om bij mij. Ik vind het fijn om mijn lichaam gezond te houden. Wat je nú eet heeft effect op je cholesterol en nog meer dingen over 30 jaar. Minder vet eten verlaagt natuurlijk de kans op hart & vaatziekten, blabla. En dat willen we natuurlijk niet. Daarnaast is het gezonde eten natuurlijk veel beter voor lichaam, ook nu. Er zit toch chemische rotzooi in veel etenswaren en dat is niet goed natuurlijk.

Wat houdt dit voor mij in?

Ik ga minder koolhydraten eten. Dat betekent minder graanproducten. Dat zijn producten als brood,  aardappelen, pasta, rijst enzovoorts. Natuurlijk zijn koolhydraten belangrijk, want hiermee krijg je onder andere je energie binnen voor die dag. Ik eet nog wel wat brood (denk aan één snee per dag) en als avondmaal nog wel eens pasta. Ik eet namelijk gewoon met mijn gezin mee. Ik let er vooral op als ik er zelf invloed op heb. Dat is dus niet zo bij het avondeten, want ik woon niet alleen.

Naast de graanproducten wil ik ook minder zuivelproducten nemen. Hier zitten over het algemeen veel vetten in. Geen melk, boter etc. Wel zijn eieren en bepaalde soorten kaas goed voor je. Je kan melk vervangen door bijvoorbeeld soyamelk. Dit is veel gezonder! Deze zijn er ook nog eens in verschillende smaakjes, yum.

markt-snoep

Naast deze twee dingen snoep ik niet meer echt ongezond. Geen chocola, koek en dat soort dingen. Als je je bedenkt wat je af en toe met sommige producten aan rotzooi binnenkrijgt ga je spontaan huilen. Ik eet nu heel veel fruit, crackers, nootjes en zulk gezonde tussendoortjes.  Als ontbijt neem ik havermout met water en daar gooi ik rozijnen doorheen, of ik neem muesli. In de middag ben ik op school en ik bedacht me.. wat moet ik anders meenemen dan brood? Rijstwafels is iets wat je mee kan nemen. Dit vervang ik nu regelmatig met brood. Je kan er gewoon beleg op doen, of zo eten. Ik vind het wel lekker!

Vergeet niet dat het belangrijk is dat je veel blijft eten. Gezonder eten betekent niet minder eten! Ik eet genoeg, best veel zelfs. Maar ik ben bewuster met wat ik eet. Gezonder eten werkt positief op mijn lichaam. Ik voel me niet meer sloom en het is natuurlijk veel beter voor je gezondheid.

Om in conditie te blijven komen er ook workouts bij kijken! Tegenwoordig kan dit super makkelijk met YouTube. Ik ben echt een sportmens en vind het niet erg om even te gaan hardlopen. Naast dat ik 2 keer sport per week in de dansstudio ga ik hier ook workouts bij doen. Heerlijk om even lekker te zweten en je lichaam in gezonde conditie te krijgen.

Deze workout heb ik al gedaan. En daarna ben je wel even moe hoor, jeetje. haha! Ik voel me na dit soort work-outs helemaal happy, maar dat is ook logisch. Tijdens het sporten komt er een stofje vrij waar je blij van wordt. Jippie!

Als jullie nog super stimulerende workout YouTubers kennen laat het me dan weten! Ik had er laatst wel één gezien op een andere blog, maar ik kan die niet meer terugvinden.. Dat was een vrouw die echt súper stimulerend was!

Ik ga jullie ook zeker updaten over een paar weekjes!

XXX,

Kim

15 thoughts on “Challenge: clean eten + workouts

  1. ik denk dat je Blogilates zoekt? Ik doe haar workouts al een jaar en ze is inderdaad erg goed en motiverend! Bij mij is het ook hetzelfde, dat ik ’s avonds met mijn gezien mee-eet, maar tegenwoordig als ik op voorhand hoor dat we (witte) rijst of pasta gaan eten, kook ik mijn eigen volkoren pasta/boekweit/…. En naar school neem ik vaak (simpele) salades mee. Veel succes met alles!

  2. Goede voornemens heb je 😉 Zelf ben ik hiermee vorig jaar begonnen. Ik eet nu aardig clean, sport iedere week, en voel me daardoor echt veel beter dan vroeger 🙂 Heel veel succes, gaat het al goed tot nu toe?

    • Oh super! Ja, het gaat nog steeds goed :D. Nog niet echt gesnoept eigenlijk. Vandaag alleen even een softijsje gehaald met mijn vriend met dit mooie weer.. één ding per week mag wel.. haha! Vanavond weer lekker een work-out doen! 🙂

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

