Corrigeren met concealer

picccs

Ik ga jullie vandaag een trucje delen die je kan doen met concealer om bepaalde vormen in je gezicht wat beter uit te laten komen. Misschien kende je dit al, misschien nog niet. Ik vind het persoonlijk wel handig bij mij, omdat sommige lijnen in mijn gezicht wat onduidelijk zijn. Ik doe dit niet iedere dag, want het is toch een extra stap. Maar als ik er even nét wat strakker uit wil zien in mijn gezicht pas ik dit wel toe!

Door concealer langs bepaalde lijnen toe te voegen worden die lijnen wat strakker. Misschien zitten er wat ‘blurry’ kleuren door je huid waardoor die lijn niet zo strak is. Ook kan het zijn dat je liplijn niet zo strak is, dan kan dit ook helpen!

 

wenkj

Als eerste, de wenkbrauwen. Links zie je mijn wenkbrauwen zonder concealer erbij, rechts met. Ik gebruik poeder voor mijn wenkbrauwen en ik krijg dit niet precies strak. Sommige mensen hebben hele scherpe wenkbrauwlijnen, maar ik heb dit helaas niet. Als jij dit ook hebt, kan je dit op de volgende manier doen.

 

??????????

Je neemt een concealerkwast, of een ander klein kwastje en die dip je in de concealer. Dan trek je een strakke lijn met de richting van je wenkbrauw mee aan de onderkant. Zo wordt ook de ‘boog’ in je wenkbrauw scherper en natuurlijk sowieso al de hele rand. Dit kan je ook aan de bovenkant doen, en dat heb ik dan ook gedaan. Mijn wenkbrauw is zo een stuk strakker!

 

lipcolalge

Zoals ik net al zei kun je dit ook toepassen op je liplijn. Als je met je lipstick, of lipkwastje, al een strakke lijn op je lip zet kan het al strak zijn. Maar soms wil je het nét even wat strakker en dan kun je nog concealer gebruiken. Dit doe ik niet op een gewone dag, maar soms voor een feestje. Hier zie je weer links zonder concealer, rechts met.

 

??????????

Je past dit op dezelfde manier toe als bij de wenkbrauw. Je trekt met de concealerkwast een strakke lijn om de liplijn. Kijk wat meer uit bij je cupidoboog als die bij jou een lastige vorm heeft, want dat kan wat lastiger zijn.

 

ogencollage

Als je voor een ooglook gaat waarbij je een scherpe lijn wilt langs de oogschaduw, kan je dit ook met concealer doen. Links weer zonder, rechts met. Dit is het simpelste van het simpelste. Je pakt weer de concealerkwast en je trekt een lijn langs de oogschaduw. Je kan ook van te voren dit eerst nog doen met een wattenstaafje met een beetje water. Je kan die stap ook overslaan.

 

??????????

Easy!

Dat waren alle ‘plekjes’ die ik wel eens voorzie van concealer! Het geeft altijd net wat extra’s. Je zou ook nog met verschillende kleuren concealer je contouren in je gezicht beter uit laten komen. Dit doe ik dan wel liever met bronzer/highlighter etc.

Gebruik jij wel eens concealer als extra stap?

XXX,

Kim

16 thoughts on “Corrigeren met concealer

  1. Pingback: Beautyhypes waar ik niet aan mee doe. | Het Beauty Archief

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

