Review: Nivea Hydraterende Gekleurde Dagcrème

??????????

Ik ben gek op BB creams, maar er zijn ook gewone getinte dagcrèmes op de markt. Vaak zijn deze net iets minder gepigmenteerd, tenzij je een hele goede te pakken hebt! Ik wilde wel eens zo’n crème vergelijken met mijn ervaring over BB creams. Ik kreeg de kans om de gekleurde dagcrème van Nivea te testen. Ik was erg benieuwd naar het effect.

 

??????????

De verpakking is heel plat, wat handig is om mee te nemen. Er zijn twee kleuren beschikbaar: Natural en Bronze. Ik heb de Bronze versie, terwijl ik eigenlijk beter de Natural versie had moeten hebben. Want mijn huid is helemaal niet bronzy gekleurd! De crème bevat lichtreflecterende pigmenten, vitaminen en zorgt voor hydratatie. Ook bevat de crème SPF 8, wat altijd goed is, maar zeker niet genoeg voor een normale dag. De crème is geschikt voor elk huidtype, maar daar heb ik altijd een beetje een hard hoofd in. Ik weet zeker dat héle droge huidjes of héle vette huidjes dan toch altijd tekort komen.

 

??????????

De tube heeft een knijpfunctie. Dit is wat minder hygiënisch dan wanneer het in een pompflacon zit. Dat vind ik dus wat jammer, maar ach.. Dan moeten we het tuutje (?) maar goed schoon blijven maken!

 

??????????

Hier zie je mijn hand zonder de crème met een bolletje crème erop. Op het eerste gezicht ziet het er wel goed uit. Geen rare substantie, niet gelly of wat dan ook. Gewoon basic.

 

??????????

Hier heb ik de crème uitgesmeerd. Echt op mijn hand zie je niet zoveel, maar kijk maar eens rechts bij mijn arm. Véélste donker in vergelijking met mijn arm. Nou is mijn gezichtskleur niet gelijk aan mijn armkleur, maar toch is het veel donkerder.. De crème voelt wel wat plakkerig aan.

 

??????????

Mijn gezicht zonder make-up.

 

??????????

HAHA. Met de getinte dagcrème.. Veeeeelste donker dus. Als we dit even terzijde houden heb ik nog wel een paar puntjes. Ik heb deze crème gekregen van mijn oma, omdat zij hem heel erg voelde zitten. Toen ik de crème op had snapte ik wel wat ze bedoelde. Ik voel de crème erg zitten en dat is niet zo fijn. Minpuntje dus! De crème dekt ook niet geweldig, maar dat neem ik Nivea ook niet zo kwalijk, want het is tenslotte ook maar een getinte dagcrème. Ik zou dit fijn vinden om een zomerdag wanneer ik niet zoveel make-up op wil, maar dan zit je weer met dat ‘plamuur’ gevoel. Mweh.

Ook smeert de crème niet goed uit, dat komt ook doordat hij al wat plakkerig aanvoelde. Daardoor zit het heel raar op mijn voorhoofd, om mijn mond en nog meer plekjes. Ik heb nu echt een ‘lijn’ bij mijn haargrens en dat is natuurlijk niet mooi. Ik ben hier niet zo tevreden over, helaas.

 

??????????

Naast dat de crème voor mij te donker is, smeert hij niet goed uit en plakt hij heel erg. Mijn gezicht is overigens wel mat, dat is dan wel weer fijn. Ook zit ik met een plamuurgevoel. Dit zijn allemaal dingen die ik juist niét zoek in een crème! Ik raad deze dus absoluut niet aan. Er zijn veel betere producten op de markt. Tot nu toe grijp ik toch veel liever naar mijn BB creams. Deze zijn gepigmenteerder en voelen fijner aan (en zijn in mijn kleur, haha!)

De Nivea Hydraterende Dagcrème kost 9,99 en is te koop bij drogisten als Etos, Kruidvat en Trekpleister

Heb jij een getinte dagcrème?

XXX,

Kim

14 thoughts on “Review: Nivea Hydraterende Gekleurde Dagcrème

  1. Wat jammer dat het zo tegenvalt, toen ik de foto zag wou ik al zeggen, lekker bruin/zomers kleurtje, haha! Misschien is het een optie voor straks in de zomer als je wat bruiner wordt?

  2. Hmm hij klinkt niet echt fijn! Sowieso heb ik zelf liever een BB Cream dan een getinte dagcrème omdat een BB Cream naar mijn idee net iets meer en egaler dekt 😉

  3. Ik heb de Natural van nivea gehad en deze is mij ook nog te donker. Ik had precies hetzelfde gevoel als wat jij hebt, het plakkende gevoel en alsof je een hele dikke laag op hebt gesmeerd. Bij mij was hij trouwens ook erg streperig! Kon hem niet egaal uitsmeren, zodoende is hij in de prullenbak beland haha

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

