Tips voor een frisse uitstraling!

??????????

Misschien heb je wel eens van die dagen dat je je gezicht er wat dof uit vind zien. Je bent uit geweest, of je bent een beetje ziekig. Dan wil je je gezicht natuurlijk even opfrissen! Of je hebt gewoon een dagje zin in een frisse look, dat kan ook natuurlijk. Ik geef je vandaag wat tips om je gezicht die frisse uitstraling te geven!

De ogen.

Tip 1: Gebruik een shimmery, lichte oogschaduw. 

??????????

We gaan niet voor donkere smokey eyes. Je ogen worden daardoor wel sprekender, maar echt ‘frisser’ maakt het je gezicht niet en dat willen we juist wel! Shimmers weerkaatsen licht en daardoor krijg je die frisse ooglook. Ik gebruikte hiervoor Verve uit het Naked 2 palet. Deze is wat lichtgrijzig en heeft een mooie glans! Breng het ook in je ooghoek aan, zodat je ogen meer open worden.

Tip 2: gebruik niet teveel extra’s bij je ogen, zoals eyeliner en oogpotlood.

Als je eyeliner opdoet wordt je ooglid als het ware kleiner. Je ziet minder van je ooglid. Ook doet oogpotlood dat, vooral als je het aanbrengt op je waterlijn. Vermijd dit dus! Je ziet er anders wat meer moe uit en doffer als je je niet helemaal lekker voelt die dag. Maak het af met mascara, gooi die wimpers lekker de lucht in en je hebt sprekende ogen!

Tip 3: gebruik huidskleurig oogpotlood op de waterlijn.

??????????

Eigenlijk zei ik het net een beetje verkeerd. Vermijdt vooral zwarte oogpotloden. Een huidskleurig oogpotlood kan wel veel goeds doen om een frisse, open blik te krijgen. Je maakt je ogen wat groter als het ware, zodat je blik wat meer open wordt. Gebruik geen witte kleur, maar een huidskleurige. Wit kan er al snel nep uitzien. Ik gebruikte hier een potlood van Catrice. Lekker budget!

Het gezicht.

Tip 4: Gebruik een lichte concealer onder de ogen.

PicMonkey Collage

Als je vind dat je gezicht er wat dof uitziet, kan dat ook komen doordat je wat meer wallen hebt. Deze laten je gezicht een beetje inkakken.. Daarom is het fijn om dit wat op te frissen. Gebruik een lichte concealer en je kan eventueel ook een lichtreflecterende concealer gebruiken. Doordat de concealer het licht weerkaatst worden je ‘wallen’ lichter en wordt alles wat frisser! De concealer die ik gebruikte was de Stay All Day concealer van Essence.

Tip 5: Gebruik een blush met een glans

DSCN1752

Eigenlijk is de grootste tip die ik geef: gebruik shimmer-producten! Dus zo ook de blush. Pak een blush waar een mooie glans in zit. Als je dan in de zon staat of in een ander soort licht straalt je gezicht helemaal! Je gezicht ziet er helemaal healthy uit en dat is wat je wilt bereiken. Ik gebruikte de Solar Ray blush van MAC. Deze heeft een mooie gouden glans en maakt mijn huid doen stralen!

Tip 6: highlighter!

??????????

Zie je die glans op mijn neus? Dat is de highlighter! Ik vind dit zó’n geweldig product als je een frisse look wilt! Doe wat boven je blush, op je neus en boven je cupidoboog (het deukje bovenin je lip) en je straalt! Ik vind dat highlighter echt heel veel met je gezicht kan doen. Als je in de zon staat heeft je huid een geweldige glans <3. Gebruik natuurlijk niet te veel, we willen geen discobal worden. Ik gebruikte hier Soft and Gentle van MAC.

Tip 7: draag een lipgloss en geen lipstick.

??????????

Ik vind lipgloss een wat frissere uitstraling geven dan lipstick. Daarom draag ik ook in de winter vaker lipstick en in de zomer vaker lipgloss! Gebruik een zacht, lief kleurtje. Een glansje bij de lipgloss is natuurlijk ook mooi! Ik gebruikte hier een lipgloss van Bourjois in 63 Rose éclait.

 

??????????

Al deze factoren maken voor mij dat ik een frisse uitstraling krijg! Mijn ogen staan mooi open, mijn huid is minder dof door de hightlighter en mijn lippen stralen zachtheid uit. Ik doe dit graag in de zomer, als ik me niet goed voel of als ik vind dat mijn huid wel een opkikker nodig heeft die dag!

Ik hoop dat jullie iets aan mijn tips hadden <3. En een fijne zondag!

Wat doe jij om je huid te laten stralen?

XXX,

Kim

 

18 thoughts on “Tips voor een frisse uitstraling!

  1. Fijne tips! De meeste gebruik ik ook als ik er frisser uit wil zien, maar een lichte oogschaduw gebruik ik liever niet als ik er niet zo fit uitzie; ik ga dan vaak voor een neutrale look dan met zachte bruintinten op mijn ogen omdat ik het idee heb dat lichte kleuren heel snel wegvallen tegen mijn witte hoofd (als ik niet fit ben en ik echt heel erg wit).

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

