Oude muziek.. leuk?

QueenPerforming1978

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd veel meer oude muziek luister dan de party hardy muziek van tegenwoordig. Ik vind oude muziek veel gevoeliger en mooier. In die tijd hadden ze nog geen computers waarmee ze effecten door de muziek heen konden gooien. Daarom vind ik ook wel een beetje dat je al die ‘computermuziek’ niet echt muziek kan noemen. Ik ben toch wel een beetje gek op Queen en dat soort muzikanten. Ik wil ook jullie mening horen!

Jaren lang zeiden mijn ouders dat ze de muziek uit hun tijd he-le-maal geweldig vonden. En ik dacht dan van yuk, hoe kan je dat nou leuk vinden? En nee, ik ben het zeker niet met alle muzieksmaken eens van mijn ouders, maar met toch wel een paar. Vandaag deel ik een aantal nummers die ik toch wel graag luister.

All Night Long van Lionel Richie is toch wel een nummer waar ik mooie gevoelens bij krijg. Ik denk een beetje aan vakantie, een mooi zonnig land en dat je dit zingt terwijl je om een kampvuurtje zit. Geniet nu en denk even niet aan vroeger of aan de toekomst. Daar denk ik een beetje aan als ik dit luister.

 

Hoewel ik de kleding- en haarstijl echt verschrikkelijk vind van de tijd van Queen, vind ik een aantal nummers wel leuk. Don’t Stop Me Now is toch wel een nummer waarbij je lekker op kan dansen en vrolijk bij kan zijn. Ik heb hier zelfs een keer op moeten dansen! Somebody To Love vind ik ook een heel leuk nummer. Al moet ik dan wel een beetje denken aan de film; Happy Feet. Daar werd hij ook in gezongen, haha!

 

Dit liedje vind ik heeerlijk om mee in slaap te vallen, of om te luisteren op het strand op vakantie. Kingston Town van UB40 vind ik zó rustgevend. Ik vind het liedje echt geweldig. Meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen. Love this!

 

Stop Loving You van Toto vind ik ook super. Mooi pianowerk en een lekkere beat. Ook kan je hier hard mee meezingen! Ik vind de tekst ook goed uit dit liedje. Ik vind alles goed aan dit nummer! Soms schreeuw ik iets te hard mee met dit nummer, ahum

 

Een nummer met dezelfde titel, maar dan van Phil Collins. Ik vind Phil overigens een hele goede zanger. Prachtige stem met veel gevoel. Ook dit liedje vind ik mooi, veel harmonie zit er in en ook hier komt veel gevoel naar boven borrelen. Wel een wat simpele tekst, maar het is erg mooi gezongen!

Veel meisjes vinden dit echt verschrikkelijk in mijn omgeving. Een aantal jongens kunnen zich hier vaker in vinden heb ik het idee. Ik vind het in iedergeval wel mooi. En natuurlijk wissel ik het ook af met Bruno Mars, Ne-Yo, Colbie Caillat en Ellie Goulding. Al ga ik uit en ik hoor die harde basmuziek sta ik ook te springen hoor, maar ik luister dat toch niet zo graag in mijn vrije tijd thuis. Mijn muzieksmaak is erg breed en de oude muziek zit daar ook bij!

Wat vind jij van dit soort muziek?

XXX,

Kim

13 thoughts on “Oude muziek.. leuk?

  1. Ho, wacht eens even. Sinds de jaren 60 bestaat ook de synthesizer, dat kun je onder het noemertje ‘computer’ rekenen. Ik luister zelf veel hi-nrg, synthpop en space disco, waar het merendeel gewoon electronisch is. Als ik jouw redenatie doortrek naar dit soort muziek, dan zou dat niet eens muziek zijn.

    Ook ligt het er maar net aan wat voor electronische muziek je luistert. Bijvoorbeeld doomcore en industrial hardcore, voor jou misschien grafherrie, maar er zit heel veel emotie en sfeer in verwerkt. Het ligt er dus net aan wat je doet, met de middelen die je hebt. Hoe creatief je bent.

    Sorry voor de rant. Maar ik kan me er gewoon heel erg aan ergeren als mensen zeggen dat electronische- of computermuziek geen echte muziek is.

    Voor de rest is er overigens niks mis met oude muziek. ❤

    • Ik snap wel wat je bedoelt, misschien heb ik het verschil iets te kort door de bocht gemaakt. Ik bedoel alleen het grote verschil.. het keiharde uitgaansmuziek en de liedjes die ik in dit artikel heb benoemd. En het is voor mij geen grafherrie, ik vind het allemaal leuk! 🙂

  2. Ik ben het niet met je eens dat muziek gemaakt met computers niet echt muziek is; ik ben gek op elektronische muziek met weinig tot geen tekst erin omdat de focus voor mijn gevoel dan juist meer op de pure muziek ligt en niet op de zang. Verder snap ik wel je voorkeur voor oudere muziek; ik vind de meeste top40 muziek ook niet leuk en kan vooral oude rock muziek erg waarderen 🙂

    • Dat begrijp ik wel. En opzich.. het is ook wel muziek, maar ik vind het tegenwoordig heel anders. Misschien had ik tijdens het schrijven van het artikel mezelf wat beter moeten verwoorden..

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

