Theater make-up & haar (+kuif tutorial!)

bloggie

Regelmatig doe ik optredens met mijn demoteam. Dansen is een grote hobby van mij en dat doe ik dan ook graag! Bij een optreden hoort natuurlijk een make-up look en een haarstijl. Gisteren, zaterdag 22 maart, moest ik weer optreden. Dit keer in een theater in Zevenhuizen in samenwerking met een paar andere teams. Ik deed thuis eerst mijn haar en make-up en ik dacht dat het wel leuk zou zijn om dat te laten zien!

 

??????????

De make-up! Als je in het theater staat is het belangrijk dat je een wat donkere foundation draagt. Dit moet, anders ben je lijkbleek door alle lichten! Wij moeten dus altijd een beetje plamuren.. haha! Ik heb hier dan ook bronzer over mijn hele gezicht aangebracht.

 

??????????

Geen blush of highlighter dus. Dat is niet zo belangrijk nu. Ik gebruikte mijn bronzer eigenlijk een beetje als blush. 

 

??????????

Op de ogen heb ik bruine oogschaduw gebruikt. Wij moeten altijd een bruine basis hebben en dan voegen we op de plaats van bestemming nog met zijn allen vaak wat glitters toe. Ook onze ogen moeten goed opgemaakt zijn, anders vallen ze niet op tijdens de dans. Bruine oogschaduw dus, zwarte eyeliner en mascara. Ook bracht ik de oogschaduw nog onder mijn oog aan. Verder deed ik nog gewoon mijn wenkbrauwen, zoals altijd.

 

??????????

Ook zijn de lippen belangrijk! Hier heb ik nog niks op, omdat ik met mijn team altijd dezelfde kleur op doe en ik heb deze niet thuis. Meestal is deze kleur wat bruinig of wat meer roze. En dat is dan mijn look voor het theater! Mijn ogen vallen op en ik ben geen sneeuwwitje in het licht.

Alle gebruikte producten:

Gezicht:

Rimmel Wake Me Up Foundation in 201 Classic Beige

Catrice camouflage cream concealer in 010 Ivory

Catrice Cucuba Bronzer

Ogen:

Essence oogschaduwbasis

B.pretty oogschaduw duo in 15 desert sand

Essence liquid ink eyeliner

Kiko luxurious lashes mascara

Catrice wenkbrauwkitje

 

??????????

Het haar verschilt altijd. De ene keer doen we onze haren op onze eigen manier vast en de andere keer maken we een kuif. En dat ook deze keer. We zouden een kuif gaan maken. Meteen een kleine tutorial! Stap 1. Begin met een staartje te maken bovenop je hoofd.

 

??????????

Stap 2. De rest van het haar in een normale staart.

 

??????????

Stap 3. Pak schuifspeldjes erbij! Duw je kuif wat omhoog en doe bij het elastiekje dan de schuifspeldjes. Zo zet je de kuif vast op de hoogte waarop hij zit. Als je haar heel plat is, kun je wat volumepoeder gebruiken.

 

?????????? ??????????

En dan ziet het er uiteindelijk zo uit! Een staart met een kuifje. Maak het nog af met haarspray zodat het zo lang mogelijk blijft zitten. De haren zitten nu uit het gezicht en dat voorkomt het zitten aan je haar met je handen tijdens het dansen. Dit is belangrijk, want dit kunnen aftrekpunten kosten bij een wedstrijd! Overigens zou ik dit kapsel niet zelf dragen, maar zo voor een optreden vind ik het wel leuk.

 

1613932_703687523007409_1391784778_n (1)

Now you’re ready and good to go! Je haren zitten vast en je make-up is licht-klaar. Af en toe moet je wel wat bijwerken tussen de dansen door.. maar veel zal het niet zijn. Dit zijn de enige dagen in het jaar dat ik mijn gezicht plamuur, haha! Ik ga in ieder geval vandaag genieten van het dansen, yey!

Enjoy your sunday ❤

Wat vinden jullie van het haar en de make-up?

XXX,

Kim

 

 

12 thoughts on “Theater make-up & haar (+kuif tutorial!)

  1. leuke post!! echt ontzettend leuk gedaan!! ik zing zelf en mijn zanglerares organiseert een zang kamp van de zomer en dan ga ik de meiden (voor jonge meiden en jongens) opmaken!! dus dat word ook wel een feestje!

  2. Wauw echt hele mooie makeup en je haar zit leuk! Ik zou willen dat ik er zo uitzag bij het sporten.. Bij kickboksen zit je mascara binnen 1 minuut op je kin.

  3. Wat leuk dat je laat zien hoe je je make-up moet doen voordat je moet dansen! Het doet me wel een beetje denken aan de make-up die ik altijd op moest voor toneel; altijd net wat heftiger dan anders zodat het van een afstand en met fel licht nog goed te zien is 🙂

  4. leuk artikel! wij moeten ons gezicht altijd insmeren met pancake. echt heel erg vies dik spul. en juist heel erg veel blush 😛 je ooglook is echt hele erg mooi! en die poof ga ik ook eens proberen 😛

  5. Pingback: FOTD: Dance Contest! | Het Beauty Archief

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

