Mijn lazy (beauty) sunday musthaves!

??????????

Echt ‘lazy sundays’ heb ik niet, door al het leerwerk voor mijn examens. Toch neem ik tussendoor de moeite om mijn huid en haar lekker te verwennen. Dit doe ik als het kan één keer per week en anders één keer per twee weken. Als ik heel mijn routine gedaan heb voel ik me altijd zo fris en schoon! Vandaag deel ik mijn routine, die ik doe als ik even mijn eigen spa momentje heb.

 

??????????

Ik begin altijd met het epileren van mijn wenkbrauwen. Epileren doe ik eigenlijk de hele week door. Dat doe ik dan als ik een verdwaald haartje zie. Dan is het misschien maar één haartje, hoor. Één keer in de week ga ik echt op zoek naar de verdwaalde haartjes en verwijder ik ze.

 

??????????

Masker tijd! Bij wie kan een masker op een beautydagje nou ontbreken? Ik gebruik hier het Mint Julep Masque. Mijn tweede tube is het alweer! Ik vind het masker fijn en gebruik deze eigenlijk elke week. Dit geeft even een opfrisser voor mijn huid. Mijn onzuiverheden worden namelijk minder door dit masker!

 

??????????

Ook smeer ik mijn haar in met kokosolie. Mijn pot is al bijna leeg! Kokosolie is tot nu toe echt het beste haarmasker dat ik ooit heb gehad. Ik koop eigenlijk niets anders meer. Dit is perfect! Het maakt mijn haren lekker zacht en glad. Ik kan dit iedereen aanraden! Ik kocht deze pot voor weinig geld bij De Tuinen.

 

??????????

Als de twee maskers beide zijn ingetrokken is het tijd om te douchen. Ik neem een washandje mee om het masker eraf te halen en ik gebruik een gewone shampoo om de kokosolie uit mijn haar te wassen. Je kan eventueel ook je gezicht nog reinigen met een face wash, maar dat doe ik niet. Je kan ook even de tijd nemen om je benen te ontdoen van de haren. Weg met die wintervacht! 🙂

 

??????????

En natuurlijk kan er geen Lush zeepje onder de douche ontbreken! Ik kies een lekkere uit en was mezelf ermee. Dit is Honey I Washed The Kids. Een zeepje die ruikt naar honing, lekkerr! Dit zeepje droogt mijn huid ook niet echt uit en dat vind ik er dan ook fijn aan. Zo’n zeepje is toch een beetje extra luxe.

 

??????????

Na het douchen smeer ik de droge plekken op mijn lichaam in met een lekkere bodybutter en dan bedoel ik voornamelijk mijn onderbenen. Deze zijn over het algemeen wat droger, zoals bij veel mensen. Hierdoor zijn mijn benen een paar dagen lekker gevoed! Vooral in de winter vind ik dit belangrijk en in de zomer gebruik ik of een bodylotion of helemaal niks. Naast mijn benen smeer ik vaak nog mijn ellebogen in en soms mijn armen.

 

??????????

Als laatste smeer ik nog mijn gezicht in met een lekkere dagcrème. Omdat het masker die ik gebruikte niet hydraterend was, is het belangrijk om je gezicht weer even goed te voeden. Mijn huidje is nu weer heerlijk zacht!

Zo, hierna zijn mijn haren zacht, mijn benen zijn zacht, mijn gezicht is weer fris en schoon en ik heb geen gekke wenkbrauwharen meer. Ik vind het echt heerlijk om dit even een keer per week te doen. Naast dat het natuurlijk lekker is, is het ook even een ontspan momentje. Even relaxen.. Je kan natuurlijk ook tijdens het ophebben van een masker een boek lezen, of YouTube filmpjes kijken!

Hebben jullie wel eens een beauty sunday? En wat doen jullie dan?

XXX,

Kim

 

13 thoughts on “Mijn lazy (beauty) sunday musthaves!

  1. Leuk om te zien hoe je toch lekker beauty tijd pakt ook als je druk bent voor school! Ik moet daar nu ook wel aan denken met al mijn toetsen, maar meestal gaat dat wel vanzelf; voor mij is het echt ontspanning en doe ik het niet dan merk ik ook echt dat ik meer gespannen ben 😉

  2. je gebruikt echt fijne producten. ik heb ook al heel erg lang geen lazy middag/zondag gehad om echt tijd te nemen voor beauty. ook door de examens en doordat ik nu veel werk voor de vakantie. ik gebruik wel maskertjes maar dan even snel snel snel tussendoor een 3 minuten maskertje 😛

  3. Elke zondag probeer ik een beauty momentje te houden met mezelf. Lekker maskertje op, haartjes in een masker en heerlijk douchen enz. Oftewel jezelf eens heerlijk verwennen.
    Helaas is het nu weer maandag en moet ik nog 6 dagen wachten tot ik weer mijn beautymomentje mag houden hihi.
    liefs x

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

