A blue line

??????????

In mijn plog heb je deze look misschien al voorbij zien komen. Het is een look die ik een paar maanden geleden nooit zou dragen. Veel te out-going! zou ik zeggen. Toen ik een tutorial zag op YouTube met deze look ging ik het toch eens proberen, een blauwe kleur gebruiken.

Waarom ik nooit blauw draag? Ik ben blond en heb blauwe ogen. Ik vind dan dat je al snel het roze-lippen-en-blauwe-oogschaduw á la barbie effect krijgt. Ik was dus een beetje ‘bang’ om dit te gebruiken. Blauwe smokey eyes draag ik wel eens, maar dan is het zo diep donkerblauw dat je bijna denkt dat het bruin is. Bij deze look gebruik ik geen blauwe oogschaduw, maar vervang ik mijn zwarte eyeliner voor een blauw potlood. En hoe!

 

??????????

Als ik gewoon naar voren kijk valt het blauwe lijntje wel heel erg op, alsof je blauwe oogschaduw op hebt. Dat vind ik wel iets minder, dus ik zal wel moeten oefenen met het zetten van een dunner lijntje. Toch vind ik het effect wel leuk, ondanks dat de kleur zo fel is!

 

??????????

Voor mijn bewegend ooglid heb ik een pastelroze kleur gebruikt en voor de crease een bruine kleur. Zo hou ik het gewoon rustig en word het geen kleurfestijn op mijn ogen. Ook maakte ik met het blauwe potlood een kleine wing. Wings vind ik altijd zo mooi! Het maakt je blik open en dat vind ik altijd wel mooi. Ik maakte mijn look af met mascara.

 

??????????

Maar Kim, welk blauwe potlood heb je gebruikt dan? Een superbudget product van Essence! Het is de Stays No Matter What Eyepencil & Eyeshadow. Een hele mond vol. Blijkbaar kan je dit ook als oogschaduw gebruiken, maar ik hou het toch liever op een gewoon potlood. Dit is de kleur 03 Twinkling Turquoise. Op de foto is de verpakking iets blauwer dan in het echt. In het echt is het net wat meer turquoise, zoals de naam al zegt. Het potlood zet makkelijk een lijntje en is goed gepigmenteerd. Een superpotlood! Ik wil nog wel meer kleuren :D.

 

??????????

Op mijn wangen heb ik een simpele blush gebruikt. Ik pakte een vrij natuurlijke kleur erbij, want anders wordt het allemaal te veel. Als ik wat meer ‘waag’ in een look hou ik de rest wel simpel. Op mijn lippen droeg ik dan ook niks. Nouja, soms smeerde ik lekker met de Babylips :). De nadruk ligt zo helemaal op de ogen!

Alle gebruikte producten:

Gezicht:

Garnier BB cream in Light

Catrice Camouflage Cream in 010 Ivory.

Catrice Welcome To Las Vegas poeder

Catrice blush in C01 Colour Bomb

Ogen:

Essence I Love Stage Oogschaduwbasis

Essence All About Candies oogschaduwpalet

Sleek Storm palet

Essence Stays No Matter What Eyeshadow & Eyepencil in 030 Twinkling Turquoise

Kiko Luxurious Lashes Mascara

Catrice wenkbrauwkitje

 

??????????

Ondanks ik dit nog wel moeilijk vind om te dragen en ik nog om me heen kijk of andere mensen me niet raar aankijken, vind ik het wel leuk om me op deze manier op te maken. Het is weer net even wat anders dan normaal! Ik denk dat er wel aan te wennen valt en misschien kan ik nog experimenteren met andere kleuren! Bedankt ook voor jullie lieve reacties bij mijn plog over de look, dat vond ik erg lief!

Draag jij wel eens een gekleurd lijntje boven je oog?

XXX,

Kim

25 thoughts on “A blue line

  1. Staat je heel goed hoor! Ik vind dat blauw eigenlijk best wel kan bij blauwe ogen, hoewel ik dat eerder ook niet zo zag; door het gewoon te proberen kwam ik er pas achter haha.

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

