Recept: gezonde havermout koekjes! (van Foodgloss)

??????????

Veel tijd om te bakken heb ik niet. Maar toen kwam ik een recept tegen bij Foodgloss op YouTube, waar je helemaal niet lang bezig voor bent! Ik besloot om naar de AH te gaan, wat ingrediënten te halen en aan de slag te gaan. Ik heb niet alle producten gebruikt die in haar video te zien waren, ik heb er een beetje mijn eigen draai aan gegeven.

Het was lang geleden dat ik weer wat had gebakt, dus ik had er wel zin in! Deze koekjes zijn supergezond en zou je eventueel als ontbijt kunnen gebruiken. Yes!

 

??????????

Wat ik gebruik aan ingrediënten voor de koekjes:

 2 bananen (van middelgrote)

100 gram havermout

Een paar lepels honing

Een scheut walnoten (je kan zelf nootjes kiezen!)

Een scheut rozijnen

 

DSCN2141

De bereiding is eigenlijk zo simpel als het maar zijn kan. Alles bij elkaar gooien en prakken prakken! Handiger is om eerst de bananen te prakken, dan alles erbij te gooien en dan verder te prakken. Je kan natuurlijk zelf kiezen hoeveel noten en rozijnen je erbij doet, ik heb van het doosje walnoten de helft gebruikt (en in stukjes gebroken) en van de rozijnen een flinke scheut. Je kan zoveel honing erbij doen als je wilt eigenlijk. Hoe meer honing, hoe zoeter de koekjes worden. Ik heb ongeveer 4 eetlepels honing erin gedaan. Uiteindelijk kom je uit op dit prakje. Ziet er niet uit als een normaal koekjesdeeg, haha!

 

??????????

Vervolgens maak je er bolletjes van, dit doe je met je handen. Ik kon met dit aantal 16 koekjes maken, maar deze zijn best klein. Het is nog best een rotwerkje om te doen. Alles plakt, dat komt door de honing.. haha! Zorg dat er ongeveer evenveel noten/rozijnen in elk koekje zit. Dit doe je in de oven voor 20 minuutjes op 180 graden.

 

??????????

Na de 20 minuutjes zien je koekjes er zo uit! Gedeelten op de koekjes zijn wat bruiner geworden. Ze zijn nog even heet, maar zodra ze wat afgekoeld zijn is het lekker om ze warm te eten! De buiten kant is wat harder en de binnenkant is lekker zacht. Ik proefde vooral de banaan, en natuurlijk de rozijnen en walnoten. Ik vind het best lekker! Koud vind ik ze ook lekker. Het zijn gewoon zachte koekjes, geen harde krokante. Ook vult het best wel. Misschien maak ik dit wel eens voor een ontbijt, haha! Dat kan natuurlijk makkelijk. ’s Avonds alles maken en de ochtend daarna opeten.

Ik vind dit receptje geslaagd! Natuurlijk heb ik het niet zelf bedacht, maar ik heb zelf de nootsoort gekozen etcetera. Je kan er dus je eigen draai aan geven! Het is ook erg fijn dat dit helemaal gezond is, yes! Je moet er wel van houden. Mijn vader vond dit niet zo heel lekker, maar mijn moeder weer wel. Ik vind het in ieder geval zeker de moeite waard om te proberen!

Lijkt jouw deze koekjes wat?

XXX,

Kim

15 thoughts on “Recept: gezonde havermout koekjes! (van Foodgloss)

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

