Uitzet sparen!

servies

Uitzet, een manier van sparen, maar dan niet met geld. Met je uitzet spaar je spullen voor je toekomstige huisje! Ook ik ben hier mee bezig, ook al ben ik nog 17 jaar en ga  ik de komende jaren nog niet op mezelf wonen. Ik vind het leuk en het is ook handig!

Waarom is het handig? Je kan met de jaren geld ermee besparen. Als je alles in één keer moet kopen dan zijn er bijvoorbeeld op dat moment geen acties bij de blokker of andere winkels voor bepaalde pannensetjes. Nu zie je af en toe eens wat in een voordeelkrantje en dan kan je het meteen halen! Dat scheelt uiteindelijk veel geld. Als je veel geld hebt is dat natuurlijk geen probleem, maar als je het toch voordelig wilt hebben: begin dan vroeg met sparen.

Ik vind het ook leuk omdat je eigenlijk al bezig bent met de ‘inrichting’ van je huisje. Je hebt misschien al een beeld in je hoofd welke kant je op wilt. Wat voor servies wil je, wil je bijzondere pannensets? Ik vind het erg leuk om later mijn eigen plekje te hebben, dus ik vind het leuk om hiermee bezig te zijn!

 

bloomingville-schaaltjes-set-van-2-emma-bowls-patt

Mijn zus bijvoorbeeld, is 21 jaar en woont nog hier thuis. Zij is ook begonnen met sparen toen zij 17 jaar was en wat heeft ze nu een boel spullen! Bij wijze van hoeft ze nu alleen nog maar haar meubels, want ze heeft al zoveel! Heel de zolderkast ligt vol, haha. Ook heb je meer de tijd om te kiezen. Je kan rustig in krantjes kijken en zie je niks, dan is er een andere keer wel weer wat leuks. Zo hoef je niet ‘haast haast’ alles binnen te halen als je binnen een korte tijd al je eigen stekje hebt.

 

??????????

En dit is dan mijn ‘stash’. Maar liefst twee producten, haha. Mijn vriend heeft ook nog twee Coca Cola glazen liggen, die kregen we een keer toen we bij de MacDonalds eten gingen halen. Nou, mooi meegenomen! Die ligt nu nog in de verpakking in de kast, haha :). Ik heb in ieder geval nog geen kleurrichting die ik op wil. Ik heb nu al iets in felblauw, dat maakt het wel weer fleurig, wat voor kleur ik uiteindelijk dan ook kies. Waarschijnlijk worden lepels/vorken etcetera toch zilver.

 

DSCN2124

Deze schaal komt bij de Albert Heijn vandaan. Hierop kan je gevulde eitjes serveren op je eigen feestje! Leuk toch? Ik hou zelf totaal niet van gevulde eieren, dus of ik dit later zou maken weet ik niet. Wel zou ik zelf sushi kunnen maken en het hierop serveren! Ik vind het in ieder geval leuk dat ik een serveerbord heb!

 

??????????

Dit product is niet hoognodig, maar toch leuk om te hebben. Met dit lepeltje kan je je ei (thema ei is het bij mij? haha) in je pan met water leggen als je hem gaat koken. Een ei kan snel kapot gaan, hoe zacht je hem ook in de pan legt. Met deze tool gaat hij er helemaal safe in en heb je geen gebarste schaal aan het eind. Ook kan hem er weer uithalen, zonder dat je handen er heet van worden. De stof waarvan dit is gemaakt is tupperware en dit gaat eigenlijk voor altijd mee.

Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vonden! Misschien heb jij er wat inspiratie uitgehaald voor jezelf :). Ik vind uitzet sparen in ieder geval leuk om te doen! Het is toch indirect al een beetje bezig zijn met je eigen huisje. Laat me maar weten:

sparen jullie uitzet?

XXX,

Kim

 

 

 

16 thoughts on “Uitzet sparen!

  1. Haha wat leuk dat je al voor je uitzet aan het sparen bent! Fijne producten heb je al in de pocket! Ik ben dat nog niet aan het doen haha! Leuk artikel! 🙂

  2. Ik spaar nog niet echt voor de uitzet (meubels, spullen …) die koop ik wel als ik echt het huis uitga. Momenteel spaar ik vooral geld 🙂

    Ps. Er is momenteel weer een winactie op mijn site. Doe je ook mee? ^-^

  3. zo’n lepeltje heb ik niet maar lijkt me wel handig… ik had een vriendin die heel vroeg begon met het sparen van een uitzet en die vond niks meer leuk toen ze op zichzelf ging wonen, ik had ook een vriendin die wist precies wat ze wou, thema: roze… enne haar vriend vond het goed! het past ook helemaal bij haar! ze wonen samen met veel roze! mijn tip (oude rot in het vak 😉 ) is maak lijstjes! wat heb je nodig en wat vind je leuk! servies wat je leuk vind (zoals blond) kun je sparen, en nu kun je aanbiedingen in de gaten houden!! die hele goede pannenset voor een prikkie en dat soort dingen! leuk artikel!

  4. Wat ben je goed bezig zeg! Mijn zusje en haar man hebben dat ook gedaan, maar zelf heb ik niet bewust voor een uitzet gespaard. Toch heb ik maar weinig hoeven kopen omdat mijn ouders toen ik het huis uitging gingen emigreren en mijn moeder geen zin had om al haar oude servies etc. mee te nemen dus dat mocht ik hebben 🙂 Zo is het trouwens ook grotendeels gegaan met onze meubels; daarvan hebben we heel wat van mijn ouders gehad en ook van mijn oma toen ze naar het bejaardentehuis verhuisde en uiteindelijk hebben we ook nog wat van de vorige bewoners van ons huisje over kunnen kopen voor een klein prijsje 🙂 We hebben alleen onze wasmachine, diepvries en bank zelf nog moeten kopen toen we samen gingen wonen qua grote uitgaven 🙂

    • Zo wat is dat handig zeg! Superlief ook van je ouders en oma dat ze je meubels en servies enzo gaven! Daar heb je zeker geluk mee gehad :). Scheelt veel, vooral als je student bent zoals jij!

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

