How to: volume in het haar!

??????????

Zo, dat is toch even een ander kapsel dan dat je waarschijnlijk van mij gewend bent. Hier heb ik toch aardig wat volume in het haar! Ik ben al een lange tijd aan het proberen wat wel en niet werkt voor mijn haar om er volume in te creëren. Ik heb niet erg zwaar haar, maar ook niet heel licht. Ik zit er precies tussenin. Ik deel vandaag mijn tips voor een bos haar!

Het begint allemaal al de avond van te voren. Ik was mijn haar altijd in de avond en ik denk dat dat het beste werkt voor veel volume, althans, voor mij wel. In de ochtend vind ik het moeilijk om na het föhnen nog mijn haar omhoog te krijgen. Ik begin dus in de avond, na het wassen van mijn haar zonder conditioner.

 

??????????

In de avond was ik mijn haar niét als ik meteen daarna ga slapen. Ik geef mijn haar nog even de tijd om een beetje aan de lucht te drogen. Daarna wikkel ik op mijn hoofd mijn haar om elkaar heen. Op deze manier beschadig je je haar niet én zorgt dit voor volume!

 

??????????

Dan doe je er een elastiekje omheen en dan hebben we een knotje, wiehoe! Als ik meteen zou gaan slapen na het douchen is het gegarandeerd dat de ochtend erna mijn haar niet helemaal droog is, doordat het in het midden nog erg nat was. Wacht dus altijd even!

 

DSCN2158

Vervolgens ziet mijn haar de ochtend erna er zo uit! Het valt niet plat, het staat wat ‘groter’. Het is niet één bos haar, maar het is meer dan als ik niets zou doen. We bouwen het gewoon op :). Wel heb ik nog even aan de linkerkant een krultang erdoorheen gehaald, omdat ik met zo’n knotje soms rare slagen krijg in mijn pony. Zo ziet het beter uit als wanneer ik dat niet doe.

 

??????????

Het grote wonderproduct daarna is volumepoeder! Je hebt ze van verschillende merken, ik heb deze van Andrélon. Dit breng je aan op de hoofdhuid en dit wrijf je goed in. Zo krijgt je haar veel volume!

 

??????????

Goed erdoorheen wrijven! Neem verschillende banen met poeder op je hoofd, niet alleen het midden. Zo krijg je én aan de ene kant volume, én aan de andere kant.

 

??????????

En dan is dit het eindresultaat! Zie hoeveel verschil zo’n volumepoeder kan maken. Ik vind dit superleuk staan! Ik ben niet iemand die ‘altijd volume’ wilt. Plat, stijl haar heb ik ook erg graag. Ik wissel graag af en als ik weet dat ik volume wil, ga ik deze routine af! Je kan het kapsel afmaken met haarspray.

Mijn grootste tips zijn dus: was je haar zónder conditioner in de avond – doe het in een knot op je hoofd – krul ’s ochtends eventueel nog wat aan de voorkant – volumepoeder – gebruik haarspray (optioneel).

Het zijn weinig stappen, maar deze stappen bezorgen je haar wel veel volume! Ik gebruik eigenlijk nooit mousse, dat werkt voor mij gewoon niet. Het maakt mijn haar zwaar en het ‘zit’ niet lekker. Dit werkt voor mij perfect!

Wat doe jij voor volume?

XXX,

Kim

 

 

17 thoughts on “How to: volume in het haar!

  1. Wauw, je hebt echt prachtig volumineus haar! Als ik met een knot ga slapen krijg ik ook altijd veelslag, helaas ook veel klitten 😦 Dus vervolgens kam ik al het volume er weer uit. Zo een volume poeder heb ik nog nooit gehad(wel droogshampoo), dat ga ik ook eens kopen/proberen.

  2. Wauwie, wat een volume! Hele handige tips, dit ga ik zeker eens proberen. Heb van mezelf heel stijl haar en krul/slag zakt er zo weer uit. Hoop dat dit werkt!

  3. Goede tips. Dit ga ik eens proberen. Ik wil echt volume in mijn haar krijgen, maar weet 0,0 van haar producten. Goed artikel!

  4. Wauw je hebt echt prachtig haar, en het staat je goed dat kleine beetje slag!

    Ik heb van mezelf al veel volume, hoef alleen maar mijn haar naar voren te kammen en dan naar achteren te gooien. Of een strakke staart in en het elastiek eruit trekken,.

  5. Fijne tips! Je haar ziet er echt heel mooi volumineus uit zeg! 🙂 Ik moet zeggen dat ik mijn haar altijd wel met conditioner moet wassen, omdat het anders veel te droog wordt, maar ik was wel altijd ’s avonds mijn haar. Zelf wacht ik altijd tot het droog is en dan maak ik een vlechtje. Heb van mezelf erg stijl haar, maar als ik dan de volgende ochtend wakker word heb ik een soort slag en iets meer volume 🙂 Droogshampoo helpt trouwens ook erg goed.

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

