Nachtcrèmes, oogcrèmes.. is het wel nodig?

??????????

Vooral toen ik net beauty aan het ontdekken was, kocht ik alles wat ik ‘moest’ hebben. De beautyblogs raadde een aparte nacht- en dagcrème aan en als het ook nog even kon een oogcrème. Een paar jaar heb ik dit zo gedaan, maar toen ging ik andere producten gebruiken en liet ik producten weg. De vraag is nu, wat werkt er nou beter?

Een nachtcrème was beter voor de nacht omdat deze over het algemeen dikker en voedender zouden zijn en dat is fijner voor in de nacht, wanneer je meer voeding wilt. Zo heb je twee varianten en hoef je overdag geen make-up te smeren over zo’n dikke, vette laag. Ook gebruikte ik een oogcrème, omdat dat de dunne huid onder mijn oog minder kwetsbaar op zou stellen. Normale crèmes zouden te agressief zijn voor dit gedeelte van je gezicht.

In die jaren dat ik deze routine had, had ik absoluut geen mooie huid. Ik deed het maar omdat het zo verteld werd op de beautyblogs. Ik zag absoluut geen resultaat, sterker nog.. ik had het idee dat de huid onder mijn oog alleen maar meer uitgezakt werd. Natuurlijk kon dit ook liggen aan de crème die ik gebruikte, maar na afgewisseld te hebben met producten van Benefit ben ik het totaal anders gaan doen. Want ik dacht, Benefit.. dat had toch wel goede kwaliteit moeten zijn?

 

??????????

Toen heb ik alles aan de kant geschoven voor één product. Één product die alles zou vervangen. Ik keek goed naar de ingrediënten die goed voor mijn huid zouden zijn voor elk moment van de dag. Toen kwam ik uit op de Embryolisse crème concentré uit en die kocht ik dan ook. Dit heeft mijn huid echt een boost gegeven. Ik gebruikte het altijd, ’s ochtends en ’s avonds. Zelfs gebruikte ik dit product onder de ogen, want als je echt een goede hebt kan dit makkelijk. Nou, en of mijn huid er goed uit zag! 🙂

Ik zou zeggen, gebruik één crème voor alle keren. Als je écht een goede crème te pakken hebt, kan hij gebruikt worden voor overdag, in de nacht en zelfs onder de ogen. Duizenden crèmes zijn echt niet nodig, dat heb ik met de jaren wel gemerkt. Als je wel echt een probleemhuid hebt en bijvoorbeeld in de nacht toch een voedender product zou willen, gebruik dan een olie of een serum. In de winter gebruik ik bijvoorbeeld een klein laagje Bio Oil. Dat maakt mijn huidje dan weer helemaal zacht. Ook is dit alles natuurlijk voordeliger. Je hoeft maar één product te kopen in plaats van 3 of misschien wel meer..

Probeer het eens, zoek een crème die écht goed is wat betreft ingrediënten. Ik weet zeker dat je je huid er een plezier mee doet! Op het moment gebruik ik de 0% crème van Neutral en mijn huid ziet er beter uit dan wanneer ik van alles en nog wat gebruik.

Wat gebruik jij?

XXX,

Kim

23 thoughts on “Nachtcrèmes, oogcrèmes.. is het wel nodig?

  1. Goed artikel! Ik gebruik ook maar één crème, Hydraphase van La Roche-Posay. Ik moet wel weer op zoek naar een nieuwe, ik wil eens wat anders! Misschien dat ik die Neutral face cream eens ga proberen! 🙂

  2. Ik zelf gebruik sinds een tijdje een crème, maar die smeer ik alleen ’s avonds op omdat ik er een glim gezicht van krijg. Ik denk dat ik de neutral face cream eens ga proberen.

  3. Wat fijn dat je nu een crème hebt gevonden die voor jou wel goed werkt! Zelf gebruik ik wel vrij veel producten, maar ik kies deze wel heel bewust het. Het punt is dat ik niet altijd hetzelfde kan gebruiken, omdat mijn huid vrij wisselvallig is. Ik heb een gecombineerde huid en dat zorgt ervoor dat ik soms ervoor kies om mijn vettere t-zone aan te pakken, maar soms heb ik ook droge wangen en dan kies ik daar weer een crème voor. Ik denk dat het maar net is wat je huid nodig heeft 🙂

  4. Interessant om te lezen! Ik gebruik de dag-en nachtcreme van hema, misschien moet ik eens proberen met één van de twee of als ze op zijn, iets anders gaan proberen!

  5. Ik ben het helemaal met je eens! Je hebt inderdaad maar één crème nodig voor overdag, ’s nachts en onder je ogen. Dat bespaart heel wat geld 😉

  6. Leuk artikel dit, zeg! Ik gebruik inderdaad ook maar één crème en die is ook handig om voor dat je make-up aan gaat brengen op te doen 🙂 .

    Xjes Femke

  7. Je hebt me nieuwsgierig gemaakt naar de crème die jij gebruikte! Ik gebruik nu de dag en nachtcrème van Hema (it’s my beautiful skin day) en ik merk wel al een verschil in mijn huid. Maar ik denk dat 1 product inderdaad handiger is.

  8. Nu ik ouder ben (25 maar hoor) begin ik het ook belangrijk te vinden. Ik heb altijd het gevoel dat mijn huid er slechter uitziet als ik smeer. Ik kocht net een ‘duurder’ merk en hoop op beterschap. Niet smeren durf ik ook niet echt, stel dat het toch werkt 🙂

  9. Dit is echt heel herkenbaar en deed ik toen ik wat jonger was ook, ik kreeg er juist veel acne en een lelijke huid van. Nu gebruik ik maar 1 moisturizer =)

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

