Another blogging tag!

??????????

Er gaat weer een tag rond! Hierin worden vragen gesteld over je blog, zoals je al aan de titel kon zien natuurlijk. Deze vragen zijn net wat anders zijn als normaal, wat meer origineel. Zoals bijvoorbeeld of ik geld verdien met bloggen.. en hoeveel bezoekers heb ik per dag?

Wat zou je aan je eigen blog willen verbeteren en wat wil je zo houden?

Ik denk veel na over hoe ik mijn blog kan verbeteren. Ik zou het wat origineler willen, wat meer DIY’s en tutorials  bijvoorbeeld. Daarvoor heb ik veel inspiratie nodig en dat is er niet altijd. Ook wil ik op ten duur een duurdere camera kopen, waardoor mijn foto’s en video’s verbeteren. Ik weet niet of ik mijn lay-out moet veranderen.. Moet ik als ik mijn eigen domein koop echt een site ontwerpen? Dat is wel mogelijk, want mijn vriend is daar een master in.. Ik weet dat nog niet. Wat ik wel wil houden is dat béétje originaliteit in mijn blog. Ik heb wel het idee dat ik soms artikelen schrijf die ik nergens anders zie. Ook wil ik natuurlijk de stijgende lijn in mijn bezoekersaantallen erin houden!

Doe je alles voor je blog alleen?

Ja, ik doe alles alleen! Wel heb ik hulp gehad bij het ontwerp van mijn logo en header. Dit heeft mijn vriend gedaan, omdat hij supergoed is in werken met photoshop, waar het mee gemaakt is. Verder doe ik alles zelf. Artikelen, foto’s.. zelfs outfit foto’s, haha!

 

logo2

Welk cijfer zou je je eigen blog geven?

Ik vind het moeilijk om hierover te oordelen! Ik vind absoluut niet dat mijn blog de bom is en omdat ik altijd wel verbeterpunten in mijn hoofd heb.. ben ik eigenlijk nooit tevreden. Ik geef mijn blog dan een 7. Een goede voldoende, omdat alles wel goed gaat, maar ik toch het liefst nog wat dingen anders wil zien.

Verdien je geld met bloggen?

Op het moment nog niet. Wel heb ik één keer haarextensions ontvangen gekregen om te reviewen, maar daar is het tot nu toe bij gebleven. Toevallig ga ik binnenkort wel een samenwerking aan met een bedrijf/merk, daar ben ik vandaag over aan het mailen geweest. Het gaat allemaal door en dat vind ik heel erg gaaf!

Wat vind je een nadeel van bloggen, als je iets zou moeten kiezen? Of: heb je wel iets minder leuks meegemaakt door je blog? 

Zo snel zou ik het eigenlijk niet weten! Af en toe is het vervelend  om weinig tijd te hebben om te bloggen.. Of juist teveel bloggen waardoor je school er onder lijdt. Meh, we zouden meer uren moeten hebben in een dag! Ik dacht aan het begin van bloggen dat het een nadeel zou zijn dat je alles ‘zomaar op internet zet’. Je kan negatieve reacties ontvangen, etc. Eigenlijk heb ik dit nog nooit gehad, dus ik zie dit zeker niet meer als een nadeel!

 

bezoekersaantallen

Hoe vaak word je blog dagelijks bekeken?

Dat verschilt heel erg per dag. Soms is het minimaal en soms schieten de getallen omhoog! Gemiddeld genomen zit ik tussen de 100 en 150 views per dag. Maar gisteren zat ik bijna aan de 250! Qua unieke bezoekers ligt het aantal gemiddeld tussen de 50 en 60. Maar de laatste tijd zit ik regelmatig net boven de 60, yey! 🙂

Waardoor blijf jij  hangen op een blog en wanneer klik je weg?

Ik vind de indruk van een blog wel belangrijk. Dus als de lay-out te druk is klik ik al snel weg. Ook moeten de goede foto’s van redelijke kwaliteit zijn. Het hoeft geen Canon 6D kwaliteit te zijn, maar een webcam hoeft ook niet. Ik blijf vooral hangen als er originele artikelen te vinden zijn! Ook ben ik gek op de artikelen die tips delen :).

Heb je mensen leren kennen door het bloggen? Zo ja, wie bijvoorbeeld?

Indirect heb ik mensen leren kennen. Ik heb inmiddels vaste bezoekers en ik ben ook vaste bezoeker op hun blogs. Zo ‘ken’ ik hen een beetje. Zij reageren bij mij heel regelmatig en ik bij hen. Echt echt leren kennen niet, want ik ben nog nooit in 1 op 1 contact geweest met een andere blogger. Ik ben namelijk nog nooit op een persevent geweest, bijvoorbeeld.

Wat vind jij van persoonlijk bloggen? Waar let je op bij de informatie die je deelt op je blog?

Persoonlijk in de zin van relaties en dat soort dingen hou ik privé, maar persoonlijk in de zin van hoe het met me gaat.. wat voor dingen ik doe in het dagelijkse leven (denk aan school) vind ik erg leuk om te delen. Ik vind het ook wel belangrijk dat de lezer de schrijfster een beetje leert kennen!

Denk je nog lang door te gaan met bloggen en hoe zou je blog zich dan ontwikkelen, volgens jou? Wanneer zou je stoppen?

Ik denk zeker nog lang door te gaan met bloggen! Ik ga zelfs over een tijdje mijn eigen domein kopen, yey! Ik weet niet wat de toekomst mij brengt, maar als alles goed blijft gaan blijf ik zeker nog heel lang door bloggen!

 

??????????

Zou je je blog verwijderen in ruil voor 50.000 euro?

Hmm, misschien wel. Van dat geld kan je zoveel meer. Je kunt een goed domein kopen, met alles erop en eraan.. Je kunt investeren in een goede camera, enzovoorts. Als je gewoon een nieuwe website aanmaakt, kun je je nieuwe site helemaal verbeteren. Want ik zou er zeker een nieuwe voor in de plaats aanmaken!

Welke dingen gebruik jij om te bloggen? (Denk aan: welke laptop, gebruik je een schriftje/app op je planning bij te houden, welke programma’s gebruik je om je foto’s te editen en te schrijven?).

Ik gebruik mijn computer, mijn Nikon coolpix S3500, mijn mobiel voor WordPress, Microsoft Office Picture Manager en Movie Maker (lol). Dat zijn nog best veel dingen! Ik zou ook wel andere dingen hiervoor in de plaats willen.. Een betere camera, een goed bewerkingsprogramma voor video’s..

Dat was de tag! Ik zeg: neem hem over als je hem nog niet gedaan hebt! Hij is leuk om te doen en ik vind hem zelf ook leuk om bij anderen te lezen. 🙂

XXX,

Kim

 

 

 

11 thoughts on “Another blogging tag!

  1. Leuke tag! Ik vind het wel grappig dat je je blog misschien wel zou verwijderen voor €50.000,- Eigenlijk kan je ook best veel met dat geld, maar ik zou het zelf niet kunnen; ik heb één dag gehad toen ik mijn blog naar een andere host had verhuist dat het erop leek dat ik weer helemaal opnieuw moest beginnen (mijn hele site was leeg) en ik werd er bijna letterlijk ziek van.

    • Dat is waar.. maar je kan misschien nog al je bestanden en artikelen kopieëren en plakken naar een bestand.. en op je nieuwe site het opnieuw plaatsen? ^^

  2. Wat heb je leuke antwoorden gegeven! Ik vind je blog echt ontzettend leuk en je hebt zeker originele posts. Je logo is ook erg mooi, heeft je vriend goed gedaan!

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

