Lente/zomer inspiratie: rokjes!

piccie

De lente is inmiddels al gearriveerd, maar het warme weer is er nog niet altijd. Wanneer de dagen om de hoek komen kijken die het kwik in de thermometers doen stijgen is het tijd om de skinnyjeans weer in de kast te leggen en de fashionable rokjes uit de kast te halen! Ik word steeds meer gek op rokjes, maar ik heb er nog niet zo heel veel. Ik kijk dus graag om me heen voor wat inspiratie. Ik deel vandaag wat inspiratie foto’s!

Voor dit artikel heb ik de esprit website gebruikt voor mijn inspiratie. Ik kijk op verschillende websites voor ideeën en natuurlijk ook in winkels zelf, zoals de Bershka, waar ik een tijdje terug ook nog een rokje heb gekocht zelfs.

 

044EE1D012_678

Ooh de maxi rokken.. Ik zie ze steeds meer terugkomen. Ik weet eigenlijk niet zo of dit bij mij past, maar ik wil het wel graag nog een keer proberen. Misschien staat het wel heel erg leuk! Je kan dit dragen zoals op de bovenstaande foto, maar je kan ook een kort shirtje dragen en je rok tot net onder je borsten optrekken. Dan krijg je een beetje een jurk-effect. Zo’n rok lijkt me heerlijk voor op het strand op een vakantie.. Ik ben zo benieuwd naar hoe mij dit zou staan!

 

034CC1D007_947

Een strakke spijkerrok draag ik nooit en heb ik volgens mij ook nog nooit gehad. Dit rokje zit niet zo strak en is van lichte spijkerkleur. Ik vind hem op de foto wel erg mooi. Voor in de lente is dit misschien te koud, maar voor in de zomer is dit helemaal goed!

 

024ET1D001_091

Bloemetjesrokjes! Ik vind zo schattig staan! Ik ben erg lang, dus ik vraag me af of dit wel bij mij past. Ik vind zoiets vooral leuk bij kleine mensen. Maar weetje, als ik het leuk vind.. waarom probeer ik het dan gewoon niet een keer? Ik vind de kleurcombinatie van het bovenstaande rokje erg leuk in combinatie met de zwarte band. Ik wil zoiets stiekem toch nog best graag in mijn kledingkast hebben hangen..

 

044EE1D017_698

Nog meer bloemen! Dit vind ik iets gewaagder, het is net weer wat anders. Ergens doet het me denken aan de typisch Nederlandse patroontjes, zoals delftsblauw. Ik vind het wel wat hebben!

 

034EE1D021_001

Dan hebben we nog korte, hoge rokjes. Dit vind ik ook zo leuk! Je kan het leuk combineren met blousejes die wat wijder zijn. Ergens doet het me denken aan Amerikaanse schoolmeisjes, die ook vaak rokjes dragen. De verticale strepen vind ik het rokje ook leuk maken!

 

044EE1D027_406

Ook zoiets, maar dan blauw en een ander patroontje. Weer zo’n zwarte band! Ik vind deze variant ook erg leuk door het patroontje. Polka dots maken je outfit toch wel schattig vind ik! Dit doet me wederom ook denken aan de Amerikaanse schoolmeisjes, haha! Ik hou eigenlijk wel van dit soort schattige rokjes..

 

034EO1D013_001

De laatste, de strakke rokjes. Dit is eigenlijk waar ik het meest van heb in mijn kast. Een strak rokje, die je makkelijk kan combineren met een legging in de winter bijvoorbeeld. Dit kan je eigenlijk gewoon altijd dragen! Zwart past natuurlijk overal bij, maar je kan hiervan ook verschillende kleurtjes hebben. In de lente en zomer houden we wel van wat kleur natuurlijk!

 

??????????

Dit is mijn eigen rokje. Deze komt van de Bershka en kon je al een tijd terug zien in mijn Get Ready video voor oudejaarsavond. Zo’n ‘apart’ patroontje vind ik leuk! Dat is echt iets voor mij. Ik wil out of the comfort zone dus ik probeer heel veel dingen die ik normaal niet zo snel zou dragen.

Eén ding is voor mij wel duidelijk. Ik moet rokjes gaan kopen! Ik vind het veel leuker als ik dacht en ik ben helemaal vrolijk geworden door het schrijven van dit artikel!

Als jullie tips hebben voor rokjes die mooi staan bij lange dames, laat het me weten!

XXX,

Kim

 

24 thoughts on “Lente/zomer inspiratie: rokjes!

  1. Ik ben 1.79 en ik draag eigenlijk vooral skaterrokjes, maar dat komt omdat ik die zelf ook mooi bij mijn figuur vind passen (nadruk op slanke taille en heupen wat verbergen). Het is alleen wel lastig om skaterrokjes te vinden die niet te kort zijn, sommige bij de h&m zijn wel goede lengte :)!

  2. Leuke inspiratie! Ik ben zelf klein en draag wel vaak wat kortere rokjes; hoewel ik een maxi-rok heel leuk vind heb ik niet het idee dat dat veel voor mijn figuur doet. Bij jou kan een maxi-rok misschien juist wel heel leuk zijn!

  3. Wat een leuke inspiratie! Rokjes zijn zo leuk 🙂 . Ik vind de maxi skirt op dit moment een hele leuke rokjestrend en een gebloemde skater skirt vind ik ook heel gaaf.

    Xjes Femke

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

