Even niet ‘the usual’: challenge!

??????????

Als je een grote make-up liefhebber bent, zul je vast een grotere make-up collectie hebben dan gemiddeld. Een grote collectie betekent ook favorieten hebben. Wat er dan een beetje gebeurd is dat je je minder favorieten producten gaat vergeten. Dat is natuurlijk een beetje zonde! Ik heb een challenge bedacht, waarbij ik minimaal één keer per week een totale look maak met producten die ik eigenlijk nooit gebruik. Mijn doel is om producten weer her te ontdekken!

Ik ben niet iemand die 10 mascara’s heeft liggen, dus daar kan ik moeilijk mee afwisselen. Ook heb ik maar twee producten voor mijn wenkbrauwen, dus dat telt ook niet echt mee. Wel heb ik heel veel foundations, blushes, poedertjes, lipsticks, lipgloss en oogschaduw.. ooh, wat heb ik veel oogschaduw.. ik mag al mijn mono’s en duo’s niet vergeten nu ik mijn geliefde Naked 2 heb..

 

??????????

Ik ging op de ogen voor een pigment (wie gebruikt ze nog?!), op mijn wangen een super goedkope blush, die overigens niet eens meer te koop is zo oud dat hij is, en op mijn lippen een lipgloss! Ik draag nu eigenlijk altijd lipstick, terwijl ik nog zoveel glossjes heb liggen. Die moet ik dus even gewoon gaan gebruiken :).

 

??????????

Alle producten die ik hiervoor heb gebruikt, op de wenkbrauwpoeder na.

1. Mijn MAC pro longwear foundation. Deze gebruik ik serieus nooit. Zonde! Hij was ook zo duur.. Ik gebruik hem nooit omdat ik hem niet eens zo goed vind. Hij is best goed te zien op mijn huid. Meh, mijn mening is niet echt veranderd. Ik vind dit geen aanrader als je een foundation wilt halen bij MAC.

2. Ik ben gek op de liquid ink eyeliner van Essence, maar nu ging ik weer voor een potlood van Essence! Dit maakt de look wat zachter. Een prima potlood is dit.

3. Wie kent de pigments van Gosh nog? Ik heb er geloof ik nog wel vier liggen! Ik pakte er een kleurtje bij en een duo van Catrice . Beide producten zijn helemaal niet verkeerd! Vaker gebruiken dus :).

4. Ik had ooit een vloeibare concealer zoals deze van Essence. Die was zó fijn! Nu weet ik niet of ik gewoon de verkeerde opnieuw had gekocht.. of dat ze gewoon de verpakking + formule hebben verandert. Ik hoop dat het eerste het geval is, want deze is helemaal niet zo fijn. Hij dekt niet goed onder de ogen, meh. Voor kleine plekjes is dit product wel prima.

5. Een supersuper oude blush van Catrice! Niet eens meer te koop zelfs, haha. Ik heb er pan in geraakt, omdat dit één van mijn eerste blushes was. Deze gebruikte ik zo vaak! En deze mag ik ook best vaker gebruiken, hij is nog hartstikke mooi en goed!

6.  Een mascara van de Action. Deze vond ik de eerste keer helemaal niet fijn, maar ik gaf hem een tweede kans. Naar mijn idee werkt hij nu beter.. Ik vind mascara’s die nét iets dikker zijn ook fijner. Dat pakt beter op mijn wimpers.

7. Een XXXl shine lipgloss van Essence, haha. Deze had ik zelfs nog nooit opengemaakt, oeps. Hij geeft een prima glans en is redelijk gepigmenteerd. Ik vind hem mooi!

8. De Fix&Matte poeder van Essence is gewoon prima. Deze pak ik soms, maar vaker mijn vaste poeder. De losse poeder is ook heel fijn voor mensen met een moeilijk vindbare huidskleur in foundation etc. Wit wordt gewoon transparant op je gezicht!

 

??????????

Nog een close-up van mijn oog. Je ziet de shiny bronzy kleur op mijn ooglid van de pigment van Gosh! Ziet er goed uit toch? De donkere kleur van Catrice doet het ook goed in mijn crease. Het potlood van Essence maakt mijn look wat zachter, en de mascara van de Action is prima. Alhoewel ik toch liever mijn normale mascara gebruik.

 

DSCN2368

En dan is dit mijn look! Ik vind hem geslaagd en heb toch producten gevonden die ik best vaker mag gebruiken, zoals de lipgloss en de pigment. Ik ga ongeveer elke week zo’n look plaatsen, met allemaal producten die ik al heel lang niet meer heb gebruikt.

Doen jullie mee? Zoek in je eigen stash en probeer eens iets! Misschien ontdek je wel weer een topper!

XXX,

Kim

 

 

16 thoughts on “Even niet ‘the usual’: challenge!

  1. Leuk idee is dit. Ik pak zelf soms ook wel eens producten weer die ik al lang niet had gebruikt. Soms belanden ze dan weer in mijn everyday bakje. Je hebt ook een erg mooie look gemaakt!

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

