Lush Ultrabland

??????????

Ik was al haastig op zoek naar een nieuwe gezichtsreiniger, want mijn op dat moment huidige gezichtsreiniger was bijna op. Toen ik in de Lush stond zocht ik dan ook naar een nieuwe reiniger. Ik had al eerder eens de Angels On Bare Skin reiniger gehad, maar ik stond open voor iets nieuws.

Meestal lees ik eerst reviews op internet voordat ik iets koop, maar omdat ik op dat moment in een Lush in het buitenland stond kon ik geen reviews opzoeken. Ik liet mijn instinct de vrije loop wat betreft het herkennen van de namen. Ik zag Ultrabland en ik dacht.. hé, hier heb ik wel eens van gehoord, volgensmij is hij erg fijn! Ik vertrouwde op mijn gedachten en nam hem mee.

 

??????????

De reiniger is multifunctioneel, je kan hem namelijk voor én je ogen én je gezicht gebruiken! Dat had ik nog nooit eerder gezien. Ik kocht hem voor het gezicht, maar natuurlijk zou ik het ook op mijn ogen uitproberen. Ik heb een potje van 45 milliliter en daar kan je denk ik wel een aantal maanden mee vooruit. Je gebruikt er niet zo veel van, al helemaal niet als je het voor alleen je ogen of alleen je gezicht gebruikt.

 

??????????

Wat me opviel is dat de reiniger langer houdbaar is dan de gemiddelde Lush producten. Deze is namelijk houdbaar tot maart 2015! Dat idee vond ik erg prettig, want anders heb ik het gevoel dat ik het ‘hop hop’ op moet maken.

 

??????????

Het goedje ziet er geel uit, wat me een beetje doet denken aan Lemony Flutter! Ook ruikt hij daar een beetje naar, want de geur is wat citroenachtig. Toch vind ik hem niet lekker ruiken. Hij ruikt een beetje naar.. de apotheek vind ik, haha! Ik ben dus absoluut geen fan van de geur, maar bij een gezichtsreiniger neem ik dat maar voor lief. Uiteindelijk gaat het om het reinigen zelf. De substantie is erg olie-achtig, dat komt door de warmte van je handen als je het product gebruikt.

Het gebruik en effect op de ogen:

Ik neem een beetje Ultrabland op mijn vingers en smeer het over mijn ogen heen (1 voor 1). Dan masseer ik met mijn vingers de make-up er als het ware af. Uiteindelijk zit dan heel mijn oogmake-up over een groot deel van mijn gezicht.. net een panda, haha! Vervolgens neem ik een warm washandje (je kunt ook watjes gebruiken!) en daarmee was ik het goedje met de make-up eraf. Dit is eigenlijk met één veeg gedaan.. want de make-up is helemaal van je oog afgewreven en zit alleen nog maar op je gezicht. Deze reiniger werkt dus perfect voor de ogen! Het duurt wel wat langer als een normale oogmake-up remover, maar het werkt wel. Alles is er af! Wat ik ook fijn vind is dat het spul niet prikt in mijn ogen. Geen irritatie, niks.

Het gebruik en effect op het gezicht.

Ik neem weer wat Ultrabland en masseer het over heel mijn gezicht. Dit is echt een beetje een ontspan momentje, want je smeert je gezicht eigenlijk in met olie. Vervolgens (een uur verder, hehe..) neem ik de andere kant van de washand en haal ermee het goedje van mijn gezicht af. Er blijft dan nog een olie-laagje achter en hoewel ik dat normaal gesproken fijn vind voelt dit niet fijn. Het voelt echt als een dikke olie dat achterblijft op je gezicht. Alsof je kokosvet op je gezicht hebt, dat idee. Geen ‘lekkere’ olie dus. Om die reden ga ik nog met een watje met tonic over mijn gezicht, om het overtollige vet te verwijderen. Zo voorkom je ook eventueel puistjes natuurlijk. Wat ik wel zag.. er zat helemaal geen enkel make-upje en vuiltje meer op het watje met tonic! Ultrabland reinigt ontzettend goed voor het gezicht, yey!

 

??????????

Mijn conclusie:

Ultrabland doet zijn werk perfect. Op de ogen én op het gezicht haalt het de make-up perfect eraf. De enige twee nadelen die er zijn, is het feit dat je langer bezig bent (soms is dat ook lekker) en dat er geen fijn olie-achtig laagje op je huid achterblijft, maar een ‘vieze vette’ olielaag. Dit kan je wel gelukkig verhelpen met een tonic. Gelukkig is hij wel lekker lang houdbaar en prikt hij niet in de ogen. Ik ben er blij mee!

Lush Ultrabland is te koop in de Lush shops en kost €10,65 voor een pot van 45 ml, waar je wel 3 maanden mee doet ongeveer. 

Heb jij Lush Ultrabland (gehad)?

XXX,

Kim

18 thoughts on “Lush Ultrabland

  1. Ik heb deze zelf ook een tijdje gebruikt en vond hem vanwege de vieze vettige laag die je daarna nog op je gezicht hebt niet zo heel fijn, maar hij haalt alles inderdaad wel goed weg!

  2. Hij reinigt inderdaad prima maar na een periode kreeg ik er echt puistjes van, ondanks dat ik er met een extra watje met tonic eroverheen ging. Ik hoop dat het voor andere minder ernstig is.

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

