Maxirok van eBay!

??????????

Na dit artikel kocht ik al mijn eerste skater skirt en omdat lezeressen zeiden dat bij lange mensen maxirokken ook leuk zouden staan, ging ik op zoek op eBay. Niet om ‘serieus’ kleding te shoppen, maar meer om eens een goedkope variant te nemen om het uit te proberen. Als het mij niet zou staan, maakte dat ook niet uit voor die paar euro.

 

??????????

Ik bestelde de rok in een burgundy kleur, maar ik vind het toch meer rood. Er zit een rekbare band aan de bovenkant, dat is wel fijn! Helaas is hij niet heel erg rekbaar, dus als je de verkeerde maat hebt is hij ook écht verkeerd. De maat die ik heb is M, trouwens. Er zit onder nog een laag stof tot een bepaalde lengte, zodat de onderbroekjes niet te zien zijn aangezien de stof doorschijnend is. Fijn! Deze onderlaag is gelukkig ook lang genoeg.

Ik vind wel trouwens dat het mijn buik ronder laat lijken, alsof ik een appel figuur heb. Dit komt denk ik door de rekbare band die strak zit en de stof er losjes bij hangt. Dat is wel een minpuntje.

 

??????????

Wat ik een héél groot minpunt vind is dat de stof zelf niet rekbaar is. Hierdoor kan je geen grote stappen nemen, want als je dat wel doet gebeurt er dit. Dan scheurt de stof! Je moet dus echt opletten op de manier waarop je loopt, meh. Niet comfi dus.

Ik denk dat een maxirok mij wel kan staan, maar dan moet ik er wel een keer een kopen van goede kwaliteit natuurlijk. Dit was puur om uit te proberen. In de winkel let ik dan wel op de stof (dat hij rekbaar is!) en op de band.. Hij moet niet zó strak zitten dat ik een appelfiguur krijg. Het liefst dan een maxirok zonder zo’n band.

Ik kocht deze maxirok hier en kostte omgerekend 4,50. Ik vind de foto overigens wel misleidend. Het riempje dat je ziet zit er niet bij, de stof lijkt anders, de kleur klopt niet in dit geval en de onderlaag lijkt langer dan hij in werkelijkheid is.

Hebben jullie tips waar je mooie, niet hele dure, maxirokken kunt kopen 😀 ? 

XXX,

Kim

17 thoughts on “Maxirok van eBay!

  1. Ik vind de rok erg mooi. Jammer dat ie onhandig loopt en er nu al een scheur in zit:( Ik heb eigenlijk nog helemaal geen maxi skirt, dus kan je niet echt tips geven. Succes met verdere zoektocht naar de perfecte rok.

  2. De rok vind ik op zich wel mooi, alleen jammer van de kwaliteit en de band! Ik vind dat sowieso een band nooit heel positief is voor je figuur; ik heb niet bepaald een buikje maar als ik zo’n band ga dragen zou je bijna denken van wel. Ik denk dat je het best gewoon naar een echte fysieke winkel kunt gaan om een rok uit te kiezen. Misschien dat winkels als H&M en New Yorker wel wat hebben? Die zijn ook nog niet zo duur, dat is ook wel fijn 🙂

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

