Examenupdate #1

it-will-all-be-worth-it-in-

Zoals jullie gisteren wel hadden gemerkt, was er geen artikel online gekomen. De laatste paar dagen schrijf ik mijn artikelen één dag van te voren. Dat is niet heel handig, maar op het moment kan het even niet anders. Dinsdag moest ik dus kiezen: of een artikel schrijven, of meer oefenen voor het komende examen. Ik koos in dit geval voor het laatste. Ik ga de komende dagen proberen weer elke dag een artikel online te krijgen, maar het is niet gegarandeerd. Nougoed, inmiddels heb ik drie examens gedaan en ik wil jullie even updaten over hoe het gaat!

Dinsdag trapte ik mijn examenperiode af met Nederlands, een vak waar ik niet al te bang voor was. Ik vond het aan het begin wel erg spannend.. hoe is het om examen te doen? Zijn de medeleerlingen wel stil? Gelukkig verliep het allemaal op rolletjes. Het onderdeel tekstverklaren ging goed en het onderdeel samenvatten ging minder goed, maar niet heel slecht. Ik vond de samenvattingstekst wat onduidelijk, maar gelukkig was ik niet de enige! Er waren die dag dan ook veel klachten binnengekomen bij het LAKS hierover.

Woensdag had ik Wiskunde B en hiervoor was ik erg, érg bang. Ik kan goed zijn in wiskunde, maar soms ook niet. Het ligt aan de onderwerpen. Het examen viel me ontzettend mee, daar was ik erg blij mee! Ik ging die dag dan ook vrolijk naar huis. Terwijl ik nakeek zag ik wel dat ik wat stomme fouten had gemaakt, maar oh well.. dat zal je altijd blijven houden denk ik.

Donderdag had ik Duits. Voor mijn oefenexamen had ik hier een 6.9 voor, dus ik ging er met een goed gevoel naartoe. Desondanks viel het wel wat tegen. Er zaten toch wat moeilijkste teksten tussen en de teksten bevatten worden die niet in het woordenboek te vinden waren. Ook hier zijn veel klachten over binnengekomen bij het LAKS. Ik hoop dat hierdoor de normering wat minder streng wordt als gepland. Al zou de normering op zijn strengst zijn heb ik denk ik een 5.3. Een ietwat minder strenge normering bezorgt mij al een voldoende.. ik hoop het!

Inmiddels ben ik al gewend aan het examen doen. Ik kan wel nog steeds wat moeilijker in slaap komen in de avond, maar dat is onbewust. Ik sta in ieder geval niet meer met trillende beentjes voor de gymzaal. Ik denk dat ik tot nu toe wel 3 voldoendes binnen heb gehaald, maar dat zijn dan niet hele geweldige voldoendes.. Het ligt echt aan de normering, die pas bekend wordt gemaakt op de dag van de uitslag. Ik ga in ieder geval mijn slag slaan volgende week bij scheikunde en biologie, dat wordt scoren! Gelukkig gaat het tot nu toe dus redelijk, niet heel erg verkeerd! 🙂

Aan het eind van alle examens doe ik nog een update en in de tussentijd probeer ik weer beauty artikelen voor jullie klaar te zetten!

XXX,

Kim

 

 

 

16 thoughts on “Examenupdate #1

  1. Heel veel succes met je examens. Met je examens moet je je hoofd niet bij het blog houden maar vol focussen op je examens, als je zakt (waar ik niet van uit ga) baal je hard als je niet alles op je examens hebt gericht!

  2. Klinkt aslof het redelijk goed gaat tot nu toe. Zo spannend hoe de normering straks valt, maar het komt vast goed met jou. Logisch dat je nu even minder artikels plaats, vind het als bewonderenswaardig dat je uberhaupt tijd er voor hebt. Topper!

  3. Oef spannend hoor! Doet mij denken aan de tijd dat ik examen had. Gelukkig heb ik in juli mijn diploma Secretaresse, en dat is ook een opluchting. Maar zo te horen gaat het allemaal toch goed? Nog eventjes volhouden 😀 liefs x

  4. Het klinkt alsof het best heel netjes gaat tot nu toe, houd het nog even vol! Nog heel veel succes met je examens! Ik kan trouwens prima begrijpen dat je nu niet altijd tijd hebt om artikels te schrijven, maar dat geeft niet; je examens zijn nu gewoon even het belangrijkst!

  5. Klinkt goed! Goed dat je even voor je examen koos. Bloggen kan immers altijd nog, je examen is nu! 🙂 Als ik jou zo hoor zou ik me niet zo druk maken om de uitslag, maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan! Heel veel succes gewenst in elk geval! ❤

  6. Mooi dat alles wel redelijk ging! Ik ga na de zomervakantie naar havo 5 dus dan zit ik in het examenjaar.. Best wel spannend hoor! Jij in ieder geval nog heel veel succes met de examens komende week 🙂

  7. Helemaal begrijpelijk hoor, dat je voor je examen koos! Mooi dat alles wel goed ging! Ik ben benieuwd naar je punten! Heel veel succes nog! You can do it girl! ❤

  8. Wat een spannende periode is het nu voor jou zeg! Ik hoop dat de normering goed voor je gaat uitpakken, ik ga heeeel hard voor je duimen!! ❤ Je kan het meis!! Je bent een topper!

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

