10 leuke dingen om te doen met lekker weer.

snel-afvallen-voor-de-zomer

Het was weer heerlijk weer de laatste paar dagen! Helaas heb ik de zon nog niet zo gezien.. maar vanaf vandaag ga ik vol op geniet van het mooie zonnetje. Ik word altijd ontzettend vrolijk van het warme weer en in mijn ogen zijn er veel meer leuke dingen om te doen in de zomer dan in de winter.. Ik heb vandaag een lijstje met 10 leuke dingen die kunt doen met dit weer!

 

1. Luieren bij een meer (of in je tuin).

Dit is natuurlijk de meest obvious optie. Lekker liggen in je bikini bij een meertje of in je eigen tuin. Muziekje in je oren, boek erbij en bruin worden maar! Dit soort momenten vind ik echt genieten. De warme zon die je heerlijk op je huid voelt tintelen.. Een fijn ontspan momentje voor jezelf! Vergeet natuurlijk niet jezelf in te smeren met een hoge SPF factor :).

51a91f4fbf624357e25562e0745bd7cc

2. Shoppen!

Ik ben er altijd al gauw klaar mee in de winter.. met shoppen. Ik heb het koud, het waait/regent/sneeuwt en loop misschien zelfs ook een beetje te snotteren. Bah! Nu is het lekker weer en kunnen we ons slagje slaan in de winkelstraten. Tijd om zomerkleding te shoppen! Naast dat ik vrolijk word van het warme weer.. word ik nog dubbel zo vrolijk door het shoppen zelf!

3. Outfit foto’s maken.

Ik moet toegeven, ik vind outfit foto’s in de winter prachtig. Maar outfit foto’s gemaakt in de zomer vind ik ook geweldig! Misschien omdat ik meer van de zomerkleding ben dan van de winterkleding.. Het is zo dat mensen liever naar buiten gaan met warm weer dan moet koud weer.. Dus hé, let’s go! Maak mooie foto’s en deel je inspiratie met je lezeressen!

4. Op een terrasje wat drinken.

Gezellie! Lekker buiten wat drinken met vrienden/vriendinnen. Misschien heb je iemand al heel lang niet meer gezien? Spreek lekker af en ga buiten op een terrasje zitten. Fijn bijkletsen onder het genot van het zonnetje en een drankje.

pool

5. Zwemmen.

Ook deze kon niet wegblijven uit mijn lijstje. Zwemmen! Misschien is het wel zó warm dat het zweet je uitbreekt.. Ga naar het zwembad of naar het strand en neem een lekkere duik in het water. Lekker verfrissend! Ook heel gezellig natuurlijk als je met een groepje gaat. Neem wat te eten en te drinken mee en jouw mooie, warme zomerdag is helemaal af.

6. Geocachen. 

Dit heb ik nog nooit gedaan, maar lijkt me zó leuk! Door middel van een app kistjes (en andere ‘vormen’) opsporen die ergens verstopt liggen. Dit lijkt me een ontzettend leuke activiteit om samen met iemand te doen! Dit is natuurlijk buiten en naast dat je lekker aan het wandelen bent ben je ook actief bezig. Leuk!

7. Wandelen in de avond.

Dit sluit een beetje aan op de vorige. Lekker wandelen! Vooral fijn in de avond is dat, vind ik. Ga tijdens zonsondergang een stuk wandelen. Naast dat dit gezond is, is het ook een ontspan momentje en geniet je van de mooie lucht. Op dat moment is het ook niet meer heel warm, maar voel je wel een fijn briesje. Krijgen jullie al zin om op vakantie te gaan?…

8.  Barbecuen.

Natúúrlijk een typische warme-dagen activiteit! Nodig je familie en/of wat vrienden uit en ga buiten samen eten. Zorg voor lekker eten en drinken en de gezelligheid kan beginnen!

9. Hardlopen.

Ook dit vind ik vreselijk om te doen in de winter. ‘Het is toch te koud..’ denk ik dan. Nu het lekker weer is én we er goed uit willen zien als we in bikini rond gaan lopen is het hét perfecte moment om te gaan hardlopen! Doe dit dan in de avond of in de ochtend.. Anders is het echt bloedje bloedje heet.

smoothies

10. Frisse, gezonde smoothies maken!

Nog meer gezonde dingen! Ik vind het leuk in de zomer om wat meer aandacht te besteden aan eten en drinken. Daarmee bedoel ik dus vaker lekkere dingen koken enzovoorts. Ga dus bijvoorbeeld wat smoothies proberen! Maak verschillende varianten en kijk wat jij de lekkerste smoothie vind. Dit is natuurlijk ook leuk om te doen samen met een vriendin! Lekker bezig zijn in de keuken (met de deur open ) 🙂

 

Dat waren mijn 10 tips voor leuke dingen om te doen op warme dagen! Laat me vooral weten wat jou bezig houdt met dit soort dagen :). Nieuwe ideetjes zijn altijd welkom!

 

19 thoughts on “10 leuke dingen om te doen met lekker weer.

  1. Leuke tips! Ik vind vooral een terrasje pakken en barbecuen echt heel erg leuk om te doen, denk dat dat ook is omdat je dat altijd samen met andere mensen doet, dat is lekker gezellig 🙂

  2. heel veel dingen waar ik ook echt van houd met warm weer! shoppen bijvoorbeeld het is veel rustiger als hat warm is en ik word er altijd zo happy van waardoor ik nog leukere aankoopjes doe met dit warme weer haha! BBQen… gisteren en eergisteren nog gedaan! zwemmen… heerlijk en de kinderen vinden het geweldig! etc haha

  3. Heerlijk mijn zomergevoel wordt versterkt door het lezen van dit blog! Geocachen moet je zeker een keer doen, is echt super leuk 😀 Pfoe en ik kijk echt uit naar mijn eerste duik van dit jaar! Moet snel eens tijd maken voor een dagje strand of zwembad

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

