Spelen met make-up – Tip!

??????????

Yey, ik ben weer terug met de beautyartikelen! Mijn eindexamens zijn voorbij wat betekent dat er elke dag weer een nieuw artikel online komt :). Vandaag ga ik het hebben over een bepaald soort product waar je eigenlijk heel veel kanten mee op kan. Mijn favoriete ‘soort’ producten zijn dat eigenlijk ook. En hoe leuk is het dan om van alles uit te proberen daarmee?

Ik heb het natuurlijk over de dikke potloden! Eyeshadow stick/base/pencil zijn de titels waaronder deze producten verkocht worden. Je kunt deze producten gewoon als oogschaduw gebruiken, hoewel ik dat niet zo fijn vind door de dikte van het product, maar je kunt ze ook als basis gebruiken! En hoe meer verschillende sticks je hebt, hoe meer kanten je op kunt. De meeste van jullie zullen vast een normale oogschaduwbasis gebruiken, dat is onmisbaar (voor mij) bij een ooglook. En met verschillende kleuren basissen erbij wordt het nog mooier en leuker :).

 

??????????

Dit zijn alle potloden die ik heb. Mijn favoriet zijn de twee NYX jumbo pencils die je rechts ziet. De kleuren die ik heb zijn spierwit en pikzwart! Vooral de zwarte vind ik geweldig.. je kan je looks zo intens maken ermee! Verder heb ik nog een blauwe van Essence, een bruine van Miss Sporty, een zwart/grijze en bruine kleur uit de Metallics lijn van Essence en nog een beige tint van Gosh.

 

??????????

Ik ga een voorbeeld geven! Dit is een paarse oogschaduwkleur van Pupa. Ik heb hier niks onder aangebracht als basis, het is alleen de oogschaduw die je ziet. Deze kleur is al prachtig van zichzelf en mooi gepigmenteerd, maar je kan er nog meer mee.

 

??????????

Ik heb naast de paarse oogschaduw even wat potloden geswatched. Ik heb expres verschillende soorten kleuren gebruikt zodat jullie de verschillende soorten effecten zo kunnen zien. Ik ga namelijk de paarse kleur over de potloden aanbrengen!

 

DSCN2855

Hier heb ik de paarse kleur over de potloden heen aangebracht. De witte kleur maakt de oogschaduw intenser, net wat knallender en nóg beter gepigmenteerd dan de oogschaduw ‘los’. De zwarte kleur ernaast maakt er een donkerpaars kleurtje van! Erg gaaf voor als je wat heftiger wilt gaan. Boven de blauwe kleur wordt de oogschaduw wat meer een lilakleur. Weer heel anders! De bruine en gouden tint komen erg in de buurt van elkaar qua effect, maar de gouden geeft de oogschaduw ook wat glitters erdoorheen.

Ik vind het superleuk om hiermee te spelen. Je hoeft natuurlijk niet één kleur te gebruiken, maar je kan ook los gaan en meerdere kleuren gebruiken in één look. Ik heb een keer de witte kleur in mijn binnenste ooghoek aangebracht en de zwarte aan de buitenkant (na alleen deze stap zie je er heel gek uit, lol). Over witte kleur bracht ik een lilakleur aan en over de zwarte een héle donkerpaarse kleur. Het effect was zó mooi! Dit ga ik zeker vaker doen :).

Pak dus lekker alle potloden erbij die je hebt en probeer eens wat uit. Je kunt overigens ook gekleurde gelliner gebruiken :D. Misschien ontdek je wel weer iets nieuws!

Combineer jij wel eens gekleurde potloden met oogschaduws?

XXX,

Kim

20 thoughts on “Spelen met make-up – Tip!

  1. Lekker dat je weer volop kan bloggen, hoop dat je examens goed zijn gegaan! Wat een fijne tip! Ik gebruik eerlijk gezegd nooit gekleurde potloden, moet ik maar eens gaan doen.

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

