LUSH Aqua Marina

??????????

Laatst was ik in Amsterdam en tijdens dit soort tripjes ga ik altijd wel even langs de Lush. Ik ben ontzettend gek op hun producten en ik koop bijna altijd wel wat. Dit keer was ik op zoek naar iets fijns voor mijn gezicht. In een masker had ik niet zo’n zin en toen kwam ik bij de gezichtsreinigers uit. Angels On Bare Skin had ik al wel eens gehad en ik wilde wel eens iets nieuws proberen. Op aanraden van de Lush mevrouw ging ik voor Aqua Marina.

Aqua Marina is een gezichtsreiniger speciaal voor de gevoelige huid. Naast het hydraterende, klei-achtige product zitten er ook drie verschillende soorten zeewier in het goedje om je huid die vitaminen en mineralen te geven die het nodig heeft. Klinkt veelbelovend!

 

??????????

Ik heb een pot van 100 gram, dat is het kleinste potje. Ik neem altijd de kleine verpakkingen in verband met de houdbaarheid. Omdat bij Lush alles vers wordt gemaakt zijn veel producten niet heel lang houdbaar. Al zou je zo’n grote pot kopen heb je sneller de kans dat je iets weg moet gooien omdat het over de datum is. Dat zou natuurlijk zonde zijn!

 

??????????

Over houdbaarheid gesproken, snapt iemand hier iets van? Dit product zou gemaakt zijn op 2 mei 2014 én houdbaar zijn tot 2 mei 2014. Ik denk dat dit een typfout is. Wie weet hoe lang dit product ongeveer houdbaar is, want ik word hier niet wijzer van.. haha!

 

??????????

Nougoed, laten we eens kijken naar het product! Sommige producten van Lush vind ik er een beetje vies uitzien (het zijn tenslotte natuurlijke ingrediënten), maar dit vind ik wel meevallen! Het feit dat ik weet dat het groene zeewier is maakt de indruk wat beter. De pasta is ook lekker roze, leuk!

De geur doet me denken aan de oceaan. Het ruikt fris en ‘green’. Uiteindelijk komt de geur van rozen je ook tegemoet. Lekker!

 

??????????

De substantie voelt echt als een soort dikke klei. Het brokkelt ook niet, wat ik wel een beetje had bij Angels On Bare Skin. Het is echt één geheel. Het voelt fijn aan!

 

??????????

Zoals bij bijna elke reiniger moet je het product mengen wat lauw/warm water. Als je het mengt krijg je dit! Het idee van klei is zo wel goed te zien. Het is echt heel glad, dik en zacht. Perfect voor mijn gevoelige huidje! Het glijdt echt als boter over mijn gezicht (en hier over mijn hand, haha).

Na het wassen van mijn gezicht hiermee voelt het erg fris en schoon aan. Ook heb ik geen huidirritaties, omdat het natuurlijk speciaal is gemaakt voor de gevoelige huidjes zoals ik die heb. Ik gebruik deze reiniger al een aantal dagen en ik heb het idee dat mijn huid er wel wat rustiger uitziet. Dat is heel erg fijn!

 

??????????

Ik vind Aqua Marina ontzettend fijn! De pasta voelt goed aan op mijn huid en hij laat het schoon en verzorgd achter. Mijn huid voelt na gebruik absoluut niet trekkerig aan, maar juist heel zacht en glad. Ik ben ontzettend blij met dit product! Ik ga hier lekker nog een tijdje van genieten.

Aqua Marina kost  €9,90 voor 100 gram en  €24,75 voor 250 gram.

Heb jij wel eens Aqua Marina gebruikt?

XXX,

Kim

16 thoughts on “LUSH Aqua Marina

  1. Ik heb ook recent een gezichtsreiniger gehad van Lush met zeewier maar er is schimmel op gekomen! Geen idee hoe het komt, waarschijnlijk te veel water bij gemengd en niet goed toe gedaan ofzo. Erg jammer, want ze zijn er echt fijn die gezichtsreinigers van Lush!

  2. Deze heb ik ook eens gehad! Ik heb hem alleen niet opnieuw gekocht, want hoewel hij best fijn is vind ik het wel vrij veel gedoe om er mee te werken. Ohja ik meen mij te herinneren dat je hem maximaal ongeveer drie maanden kunt gebruiken, zolang er niet teveel water en dergelijke inkomt. Als het goed is is die dan ook wel zo ongeveer op 🙂

  3. Ik heb deze geprobeerd, maar helaas is deze niks voor mij gelukkig is iedereen anders. Geniet er lekker van Lush heeft veel mooie en fijne producten x

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

