Review: de Orabrush

sdsdsd

Het schoonmaken van je tong, daar had ik nog niet echt van gehoord. Ik weet dat mijn moeder een soort schraper heeft liggen, maar daar blijft het ook bij. Toch is het schoonmaken van je tong erg belangrijk. Bacteriën zijn namelijk de nummer één oorzaak van een slechte adem, ook al poets je netjes twee keer per dag je tanden. Om die reden komt Orabrush met een tongschrobber!

Vaak is de witte aanslag op de tong de boosdoener. Ik wist voordat Orabrush mij mailde totaal niet dat de witte aanslag (vooral achter op de tong) de oorzaak is van een slechte adem. Nu valt wel alles op zijn plek, want ik had altijd een onfris gevoel in mijn mond, ook al had ik mijn tanden gepoetst. Ik had nog een kauwgompje nodig voor het frisse gevoel, maar met dit product zou dat dus niet meer zo moeten zijn.

 

??????????

De Orabrush komt in een plastic verpakking en lijkt zoals je ziet wel een beetje op een tandenborstel. Ik vind het erg fijn dat er een ‘Touch me’ probeersel op zit. Ik haak bijvoorbeeld al snel af bij gezichtsborstels omdat ik niet weet hoe het aanvoelt en dat zou bij zo’n tongreiniger ook kunnen zijn. Fijn dat je dat dus kunt voelen

 

DSCN2985

Zie de before en after foto! Dat is een erg groot verschil zo te zien. Ik was erg benieuwd of dit resultaat ook behaald zou worden bij mij. Verder staat er op de verpakking hoe je het product moet gebruiken. Je moet je tong wat nat maken en vervolgens heen en weer bewegingen maken met de borstel, vooral op de achterkant op je tong.

De Orabrush is net zo lang houdbaar als een normale tandenborstel, dus na 3 á 4 maanden moet je hem wel vervangen.

 

??????????

PicMonkey Collagesd

Zo ziet de tongreiniger er dan uit. Hij heeft hele fijne haartjes, waardoor het niet vervelend aanvoelt op je tong. De roze band die je aan de bovenkant ziet is het gedeelte dat de losgeschraapte aanslag meeneemt als het ware.

Ik gebruik de Orabrush nu ongeveer een week en ik ben erg tevreden. Vooral de eerste keer dat ik dit product gebruikte kwam er heel veel aanslag los, haha. Ik merk echt dat het verfrissend werkt, zo fijn! Dat ‘ik stink uit mijn mond‘ gevoel heb ik niet meer, joepie!

Er zijn wel twee dingen waar je op moet letten. Ten eerste, het kokhalzen. Ik heb dit heel snel en omdat je vooral aan de achterkant van je tong moet schrobben kan dit vervelend zijn. Gelukkig went het wel en wordt het minder. Ten tweede, het harde schrobben. Je moet dit niet té hard doen, want dan beschadig je je tong en krijg je wat bultjes. Dit had ik na een paar dagen omdat ik blijkbaar te hard boende. Toen ik dat zag ben ik zachter gaan schrobben en heb ik dat niet meer. Wel iets om op te lettend dus.

 

DSCN2977

Zo roze als op het plaatje op de achterkant van de verpakking wordt mijn tong niet, maar het is absoluut véél rozer dan wanneer ik begon met het gebruik van de Orabrush. Ook voel ik me frisser uit mijn mond en dat is waar het natuurlijk om draait. Je moet dus wel letten op het kokhalzen en de mate waarin je schrobt, maar zolang je dat doet gaat het allemaal goed.

Ik weet wel zeker dat ik dit product over een paar maandjes opnieuw koop, want ik moet er niet meer aan denken dat de bacteriën zich ophopen zonder verwijdert te worden..

De Orabrush is hier te bestellen voor €9,75 en het bedrijf is ook bezig om de Orabrush in de grote drogisterijen verkrijgbaar te maken. Dat zou fijn zijn!

Reinig jij je tong goed?

XXX,

Kim

 

25 thoughts on “Review: de Orabrush

  1. Ik vind het eerder een akelig idee dat iedereen ‘mijn’ tongborsteltje aan heeft kunnen raken?! Je kunt hem afwassen natuurlijk, maar toch haha. De resultaten die je noemt klinken wel aanlokkelijk, misschien toch maar eens naar kijken! 🙂

  2. Ik gebruik al een tijdje een tongschraper, want maakte mij druk om mijn adem soms.
    De laatste tijd gebruik ik daarnaast ook CB12. Werkt ook erg goed tegen slechte adem!

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

