Fototutorial: de no make-up look!

??????????

De meeste jongens houden niet van veel make-up. Lekker naturel, dat is mooi! Mijn vriend zegt zelfs dat hij me op mijn mooist vind zonder make-up. Nou, dat zegt toch wel wat, haha! Ook zijn er genoeg meiden die er fris uit willen zien, zonder dat er lagen make-up op zit. Daarom laat ik vandaag door middel van een foto tutorial zien hoe je de ‘no make-up look’ kan maken!

De naam: ‘no make-up look’ zegt al genoeg over wat voor look het is. Het doen laten lijken dat je geen make-up op hebt, maar toch wel wat producten hebt gebruikt. Deze look vind ik altijd leuk om te maken. Let’s go!

 

??????????

Dit zijn alle producten die ik ga gebruiken. Weinig he? Stappen als foundation, oogschaduw en eyeliner sla ik over, omdat je dat over het algemeen goed ziet zitten en vaak zo’n ‘Oh dat is make-up’ gevoel krijgt. Natuurlijk zijn er ook hele naturelle foundations, oogschaduws.. maar afijn.

Alle producten:

Essence Stay All Day 16h concealer in 02 soft beige

Catrice Welcome To Las Vegas poeder (die na deze foto op de grond viel en deels kapot ging..)

2B blush in 01

Catrice wenkbrauwkitje

Catrice Made To Stay Inside Eye highlighter pen

Kiko Luxurious Lashes mascara

MAC Soft & Gentle highlighter

 

??????????

Beginnen met een booty naked face!

 

DSCN3527

Stap 1: concealer en poeder.

Ik breng concealer aan onder de ogen voor een open blik en op plekken die wat camouflage nodig hebben. In mijn geval is dat bij mijn neus en een beetje op mijn wangen. Het is belangrijk niet alles perfect gecamoufleerd wordt, want die ‘net niet perfecte’ huid zorgt ervoor dat het natuurlijk lijkt. Hierna poeder ik mijn gezicht af!

 

??????????

Stap 2: natuurlijke blush.

Pak geen knalroze blush, maar zoek een blush die dichtbij de kleur van jouw eigen rode wangetjes past. Je kan dit doen door even te bukken met je hoofd helemaal naar beneden, weer omhoog te gaan en je blushes vergelijken met de rode kleur die je op dat moment in je gezicht hebt. Dit deed ik ook en deze blush van 2B komt het meest in de buurt. Zo heb je een natuurlijke blos op je wangen!

 

??????????

Stap 3: de wenkbrauwen. (is niet bij iedereen nodig)

Mijn wenkbrauwen zijn zo goed als onzichtbaar. Daarom heb ik elke dag een wenkbrauwproduct nodig! Ik vul mijn wenkbrauwen netjes in met wenkbrauwpoeder en ik maak het niet extra strak door middel van concealer. Zo staat het mooi naturel!

 

??????????

Stap 4: huidskleurig oogpotlood.

Deze stap hoeft niet als je zo’n product niet hebt, maar het maakt je look wel open en frisser! Ik breng namelijk een huidskleurig potlood aan op mijn waterlijn. Hierdoor lijken mijn ogen wat groter en zien ze er frisser uit. Gebruik in ieder geval geen witte kleur, dit ziet er onnatuurlijk uit.

 

??????????

Stap 5: mascara op de bovenste wimpers.

Zien jullie hoeveel verschil mascara maakt bij mij? Gotta love make-up! Ik breng alleen mascara aan op mijn bovenste wimpers, want ook dit is natuurlijk. Er komt automatisch een beetje mascara door het knipperen op je onderwimpers, dus zo zijn ze toch wat donkerder! Je kunt wel wat mascara op de onderste wimpers aanbrengen, maar doe het dan alleen op zo’n manier dat ze alleen anders zijn van kleur, niet van dikte (een heel dun laagje dus).

 

??????????

Stap 6: highlighter!

Natuurlijk of onnatuurlijke look, ik gebruik altijd highlighter. Pak je meest neutrale, echt-lijkende highlighter en breng een beetje aan! Vermijdt de highlighter met harde glitters (vaak bij budgetmerken), maar pak een mooie glans highighter. Soft & Gentle van MAC is uiterst geschikt hiervoor! Hierdoor krijg je een mooie, neutrale glow over je gezicht <3.

 

??????????

En tadaa, na deze 6 stappen heb jij een mooie, make-up loos lijkende, look! Ik hou hier echt van, het is zo mooi neutraal ^^. Perfect voor als je niet van teveel poespas houdt, of misschien wel voor een date? Neutraal zit in ieder geval altijd goed bij jongens! 🙂

Wat vinden jullie van deze look?

XXX,

Kim

14 thoughts on “Fototutorial: de no make-up look!

  1. Wauw deze look staat je erg mooi! Ik hoor ook altijd van mijn vriend dat hij mij het mooist vindt zonder make-up, maar als ik speciaal voor hem een look doe, doe ik meestal gewoon een hele neutrale look dan denkt hij alsnog dat ik geen make-up op heb en vraagt die of ik mijn make-uploze dag heb hihi 🙂

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

